AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Hei! Jeg traff en veldig grei kar på byen, syns det va noe kjent med ham så preiket no litt, tok ikke lang tid før vi innså at han er fastlege å samme legesenter som fastlegen min. Jeg har vel vært inne hos ham en gang for å få sykemelding når fastelgen min ikke va tilgjengelig. De kan hjelpe hverandre med pasienter om det gjelder hastetimer eller noe spesielt. Han fikk i hvertfall nr mitt og vi har meldet og preiket på msn den siste uken, han er en del eldre enn meg, rundt 15 år, jeg er 25. I og for seg ikke noe problem, jeg liker eldre menn men jeg lurer jo på dette med at han er en av legene på senteret. Det sier jo seg selv at jeg ikke kan komme inn til ham for å få resepter og sykemeldinger fremover. men utover dette, burde jeg tenke på noe mer? Han sa selv at det ikke gjorde ham noe så lenge han ikke er min fastlege. Han kan vel i teorien gå inn og sjekke journalen min? men det er vel ikke lov? Småpinlig om han ser alle gangene jeg har vært inne og testet meg det siste året. Har jo testet meg hver gang jeg har vært inne for å sjekke andre ting. Legen trodde jeg hadde fått falsk negativ test noen ganger, men va bare urinveisinfeksjoner har ikke hatt noe, men ja, testet meg i hvertfall 6 ganger det siste året
Gjest SemperFi Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Tror neppe han vil snoke i dine journaler. Men om det vil komme opp om at du har vært inne å sjekket deg så ofte, så er det ikke verre enn å si sannheten? 2
Gjest BamseB Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Det gjør vel ikke noe, bare å la det stå sin prøve det! Han har uansett taushetsplikt Stikk innom igjen og si noe slik som "kjære doktor, det klør så i musa mi, vil du hjelpe meg??" 1
Gjest SemperFi Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Kvinne: Lege, lege eg har så vondt i tåa mi. Lege: Hvilken tå? Kvinne: Fittå.
Sykepl.student Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 han har ikke lov til å lese journalen din så lenge du ikke er hans pasient.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 han har ikke lov til å lese journalen din så lenge du ikke er hans pasient. Men jeg har jo vært hans pasient på et tidspunkt da han skrev ut sykemelding til meg, de har jo felles sytem der nede på senteret Haha! "det klør i musa mi!" lurt! men tror jeg venter med å leke lege/pasient til vi har hatt noen dates og gjort litt mer enn å bare ha gitt hverandre en klem 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Men jeg har jo vært hans pasient på et tidspunkt da han skrev ut sykemelding til meg, de har jo felles sytem der nede på senteret nei han har ikke tilgang til din journal på systemet, hvis han ikke er fastlege.
Gjest linsina Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Her må du oppdatere oss TS :D Spennende! Lykke til.
Sykepl.student Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 nei han har ikke tilgang til din journal på systemet, hvis han ikke er fastlege. korrekt! og hvilken interesse har han av å lese journalen din?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Ser for meg DEN Grey's Anatomy-situasjonen her
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Her må du oppdatere oss TS :D Spennende! Lykke til. oh i will! Vi har laget avtale om å treffes igjen i neste uke er rett og slett ikke tid før så får se om det blir til helgen eller en ukedag var i hvertfall han som spurte, så regner med at han kommer tilbake til meg over helgen om tidspunkt Vet jo at han ikke har noe videre grunn til å sjekke journalen min, men vet jo at han har tilgang til den, har jo vært inne og sett på den før da jeg va på kontoret hans. Regner med at det ville vært VELDIG tungvindt om de måtte ha gitt spesiell tillatelse for pasienter som va innom andre enn deres egene. De bytter jo pasienter mellom seg rett som det er Kan jo bli litt morsomt dette her, har aldri datet en lege før
Gjest Eurodice Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 Kan jo bli litt morsomt dette her, har aldri datet en lege før Hvorfor skulle det være ekstra spennende med en lege? De er som andre menn. 2
Aldrisur Skrevet 3. januar 2012 #13 Skrevet 3. januar 2012 Hm.. Betatt av mannen eller tittelen? :gjeiper:
Gjest Madelene1 Skrevet 3. januar 2012 #14 Skrevet 3. januar 2012 Det gjør vel ikke noe, bare å la det stå sin prøve det! Han har uansett taushetsplikt Stikk innom igjen og si noe slik som "kjære doktor, det klør så i musa mi, vil du hjelpe meg??"
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #15 Skrevet 3. januar 2012 Han har vel tilgang på journalen din, men jeg mener å ha lest et sted at det ikke er lov for helsepersonell å "rote rundt" i journaler de ikke har noen grunn til å lese. Altså av nysgjerrighet.
Sykepl.student Skrevet 3. januar 2012 #16 Skrevet 3. januar 2012 Han har vel tilgang på journalen din, men jeg mener å ha lest et sted at det ikke er lov for helsepersonell å "rote rundt" i journaler de ikke har noen grunn til å lese. Altså av nysgjerrighet. faktisk veldig strenge regler for det. de fleste rapporteringssystem, hvor journaler og slikt blir lagret, har sporingssystem. men en vanlig oppegående lege vil ikke finne på noe slikt
Sykepl.student Skrevet 3. januar 2012 #17 Skrevet 3. januar 2012 Kan jo bli litt morsomt dette her, har aldri datet en lege før det har jeg men lege eller ei, viktigst er jo at kjemien er tilstede. og så må man ha en viss forståelse for at jobben ofte blir prioritert. men kjør på! du har ingenting å tape:-)
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. januar 2012 #18 Skrevet 3. januar 2012 Hei! Jeg traff en veldig grei kar på byen, syns det va noe kjent med ham så preiket no litt, tok ikke lang tid før vi innså at han er fastlege å samme legesenter som fastlegen min. Jeg har vel vært inne hos ham en gang for å få sykemelding når fastelgen min ikke va tilgjengelig. De kan hjelpe hverandre med pasienter om det gjelder hastetimer eller noe spesielt. Han fikk i hvertfall nr mitt og vi har meldet og preiket på msn den siste uken, han er en del eldre enn meg, rundt 15 år, jeg er 25. I og for seg ikke noe problem, jeg liker eldre menn men jeg lurer jo på dette med at han er en av legene på senteret. Det sier jo seg selv at jeg ikke kan komme inn til ham for å få resepter og sykemeldinger fremover. men utover dette, burde jeg tenke på noe mer? Han sa selv at det ikke gjorde ham noe så lenge han ikke er min fastlege. Han kan vel i teorien gå inn og sjekke journalen min? men det er vel ikke lov? Småpinlig om han ser alle gangene jeg har vært inne og testet meg det siste året. Har jo testet meg hver gang jeg har vært inne for å sjekke andre ting. Legen trodde jeg hadde fått falsk negativ test noen ganger, men va bare urinveisinfeksjoner har ikke hatt noe, men ja, testet meg i hvertfall 6 ganger det siste året Han er jo ikke din fastlege så da burde det ikke være noe stress, og han her har absolutt ikke lov å lese i journalen din. Og burde ikke være flaut å treffe han i gangen. Er jo bare bra at du går til legen om det er noe. Han skjønner jo at de fleste må til legen iblant.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #19 Skrevet 3. januar 2012 Hm.. Betatt av mannen eller tittelen? :gjeiper: Er vel ikke akkurat tittelen lege som tiltrekker meg! heller det at han er en dreven mann som har jobbet hardt for å komme der han er den dag i dag legger ikke sjul på at en mann som har studert i MANGE år, kommet seg gjennom praksis og de tingene der har mange av de egenskapene jeg kan sette pris på. Det betyr på ingen måte at det er det eneste jeg ser etter, men en lege blir jo automatisk "bedre" enn en som aldri orket å ta utdannelse og endte opp som butikkmedarbeider. Eller muligens ikke har noen ambisjoner at all. Jeg er tross alt ganske dreven selv TS
Sol79 Skrevet 3. januar 2012 #20 Skrevet 3. januar 2012 Tror neppe han vil snoke i dine journaler. Men om det vil komme opp om at du har vært inne å sjekket deg så ofte, så er det ikke verre enn å si sannheten? Jeg ville ikke vært så sikker på det. Kjenner en del folk som jobber i skatteetaten og der blir nye bekjentskaper sjekket opp og ned, så hvorfor skulle det være så annerledes for en lege?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå