AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Har ikke matlyst. Jeg er egentlig veldig glad i mat, men orker kun små porsjoner. Dvs. en potet, en kjøttkake og litt tilbehør. Jeg er ikke undervektig (170 cm / 57 kg), men klarer ikke store mengder. Enkelte dager kan jeg nesten "glemme" å spise - i går spiste jeg bare 3 halve hermetiske pærer... Mens folk flest går opp i vekt i løpet av jula, går jeg som regel ned. Jeg blir nesten dårlig av så mye mat, selv om jeg lager den selv, og vet at det er godt. Snakket med en lege for noen år siden, som sa jeg måtte se på mat som medisin, og rett og slett bare spise det jeg hadde lyst på. Men hva skal man gjøre da? Lage to middager fordi jeg har lyst på suppe og gubben biff?? :frown:
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Ja, spis det du har lyst på! Det er bedre å få i seg NOE enn å ikke spise i det hele tatt. Gubben får lage sin egen mat
Sofie_22 Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Hva med næringsdrikker de dagene du ikke har noe matlyst?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Ja, spis det du har lyst på! Det er bedre å få i seg NOE enn å ikke spise i det hele tatt. Gubben får lage sin egen mat Ja, hadde det bare vært så enkelt... :frown: Han vil ha type "saus og potet-mat" som moren hans lagde, han klarer på en god dag å steke en Grandiosa... Men tror han begynner å bli litt lei suppe nå, ja...
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Hva med næringsdrikker de dagene du ikke har noe matlyst? Har prøvd, men jeg blir kvalm av dem... Liten vits hvis man kaster opp 30 min. etterpå...
Sofie_22 Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Har prøvd, men jeg blir kvalm av dem... Liten vits hvis man kaster opp 30 min. etterpå... Har du prøvd jus varianten? Den er mindre kvalmende enn de andre
Gjest Consensio Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Har samme problemet, bare at jeg ikke går ned i vekt Er overvektig så skulle gjerne gått ned noen kilo. Har faktisk glemt å spise to dager på rad. Sjeldent jeg får i meg annet enn kanskje litt middag dersom jeg er alene. Mannen min "tvinger" meg til å spise litt oftere, så han hjelper til med å lage noe fristende...da er det lettere for meg å spise. Veldig rart for jeg har stor interesse av å lage mat, prøve nye oppskrifter osv...bare orker ikke spise så mye selv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå