AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Det hele begynte i sommer, da jeg skulle slanke meg 6 kg som følge av et lengre utenlandsopphold. Har aldri vært overvektig, men ikke direkte tynn heller. Nå har jeg gått ned det dobbelte av det jeg skulle, har rett og slett utviklet en frykt for vektøkning, selv om jeg er undervektig (18,5 BMI). Dette tærer veldig på forholdet mellom meg og foreldrene mine. Søsteren min led av anoreksi på det verste, så de er selvsagt livredde for at det samme skal skje meg. Faren min har selv gått ned noen kg som følge av dette, mens moren min stadig kjefter og smeller om at "nå må jeg se å legge på meg!" Dette gjør selvsagt at jeg får en stor skyldsfølelse ovenfor dem, og vet ikke hvordan jeg skal takle det. Samtidig tror jeg selv av at jeg lider av depresjon, er konstant nedbrutt. Tenkte i begynnelsen av sommer at en vektnedgang kunne gjøre meg mer glad, men dette har tvert om hatt motsatt effekt. En del av meg vil opp i vekt, ser selv på bilder at jeg er for tynn. En annen, større del sier at jeg er passelig nå, og derfor spiser jeg ikke nok for å kunne gå opp i vekt. Samtidig har vekten vært stabil de siste mnd, har verken gått opp eller ned, så videre vektnedgang er ikke aktuell. Har dere noen råd til hvordan jeg kan "løse" dette? Får veldig dårlig samvittighet ovenfor foreldrene mine, driver med selvskading for å kunne takle disse problemene. Skal snart til legen, kan han gi meg råd for hvordan jeg kan løse disse flokene? Har dog aldri vært hos han før, og jeg er en veldig lukket person, så vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Noen her som kan gi meg råd, evt egne erfaringer? Sliter enormt psykisk på hele familien. På forhånd takk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå