Gå til innhold

Dagens gode gjerning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag har jeg gitt bort masse klær til Fretex, og jeg ga fra meg setet mitt på trikken til en gammel skrøpelig mann :tommelsmil:

Hva har du gjort for å være snill i dag?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Øh... smilt til folk på treningssenteret. :)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

I dag har jeg gitt bort masse klær til Fretex, og jeg ga fra meg setet mitt på trikken til en gammel skrøpelig mann :tommelsmil:

Hva har du gjort for å være snill i dag?

de selger det videre :)

Gjest Levitate
Skrevet

Kjøpte litt sjokolade til pappa. Han er veldig glad i sjokolade og han ble glad. :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Øh... smilt til folk på treningssenteret. :)

WOW! Kjempeinitiativ! Jeg smilte til folk på kjøpesenteret, de ble bare enda surere :skratte:

Jeg har hjulpet til å oversette en nettside om Huntingtons sykdom fra engelsk til norsk. Føles så godt å gjøre noe sånt!

Gjest snoopy_93
Skrevet

Kysset kjæresten og sagt at jeg elsker han! <3

Og holdt meg innendørs :)

Gjest Maneater?
Skrevet

Gått til butikken istedenfor og kjøre bil :gjeiper: Tells det? :sjenert:

Skrevet

Skaffet barnevakt og kjørte 7 mil på glattisen for å hente en venn som har vert på juleferie.

Skrevet

Ryddet og vasket hjemme hos mamma og pappa, liten avskjedsgave før jeg drar tilbake til studiestedet i morgen.:)

• Liker 1
Skrevet

i dag skal jeg værer med mormor hele kvelden! :vinke:

Skrevet

Vasker og rydder hjemme til min kjære kommer hjem, og skal henge opp plakater til et arrangement han er med på å arrangerer.

Og han fortjener det. Han er fantastisk god mot meg også :yvonne:

Skrevet

Hmm, kan ikke komme på noe... :tristbla:

Men får håpe jeg får gjort det i løpet av dagen.

Skrevet

de selger det videre :)

Ja, er ikke det hele hensikten ved å levere det til Fretex, da?

:heks:

Skrevet

Ja, er ikke det hele hensikten ved å levere det til Fretex, da?

Joda, men det er vel ikke en "god gjerning" sånn sett, å gi bort klær til en bedrift som selger det overpriset videre for omsetning. Selvfølgelig, det er bedre enn å kaste, men det fins andre formål som er mye bedre å gi til enn Fretex.

AnonymBruker
Skrevet

Fretex gir jo arbeidstrening til folk som har falt utenfor, det må da være et godt formål? Mye verre å f.eks. gi klær til noen som sender det til fattige land og selger det der så den lokale klesindustrien går på ræva.

• Liker 1
Skrevet

Ungene hadde plutselig en venn med seg hjem etter skolen, så jeg ga min middagsporsjon til ham. (Økonomisk anlagt, lager bare så mye mat vi spiser.) Så nå sitter jeg og gomler brødskive. Sikkert ikke SÅ god gjerning, men jeg hadde lyst på den maten selv. :sjenert::)

Skrevet

Joda, men det er vel ikke en "god gjerning" sånn sett, å gi bort klær til en bedrift som selger det overpriset videre for omsetning. Selvfølgelig, det er bedre enn å kaste, men det fins andre formål som er mye bedre å gi til enn Fretex.

Som hva da? Hadde vært greit med noe som var litt mindre, kan vi kalle det, vagt?

Skrevet

Jeg var på vei fra pause og så ei dame som hadde tatt noen runder i rulletrappa, og kikket seg forvirret rundt mens hun leste på planskiltet.

Jeg husker selv hvor fælt det var å gjøre seg kjdnt i det komplekse bygget, så jeg gikk bort til henne og spurte om hun trengte hjelp til å finne frem!:) Hun ble veldig glad!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...