Gå til innhold

Elever med ALL makt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2012/01/02/nyheter/rjukan_videregaende/elevstreik/19631830/

Det er tragisk å se hvordan skolen gradvis blir ødelagt av snillistiske politikere som forteller elevene at de skal få overta makta i skolen. Grusomt.

Hadde vært bra om rektor hadde kjørt "lockout" på idiotene, oppløst elevrådet og utvist lederne for "streiken" :-) Eller kanskje litt vel diktatorisk...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.dagbladet.no/2012/01/02/nyheter/rjukan_videregaende/elevstreik/19631830/

Det er tragisk å se hvordan skolen gradvis blir ødelagt av snillistiske politikere som forteller elevene at de skal få overta makta i skolen. Grusomt.

Hadde vært bra om rektor hadde kjørt "lockout" på idiotene, oppløst elevrådet og utvist lederne for "streiken" :-) Eller kanskje litt vel diktatorisk...

Skjønner ikke at dette er en "sak"- Det gjelder en enkelt lærer som en enkelt dag oppførte seg uheldig fordi hun var syk. Hun endte senere samme dag på legevakten.

Lenger ned i elevenes brev kommer det saken egentlig handler om nemlig at elevene er sure fordi de ikke får bestemme over når skolen skal ha fridager. Da er det jo greit å henge ut en lærer.

En "voksen" rektor vil sørge for at alle får fravær den aktuelle dagen og at alle som henger ut lærere på facebook får nedsatt oppførselskarakter. Er uthengingen grov bør politiet kobles inn.

En mindre voksen rektor vil skyve ansvaret for samarbeidsproblemene med elevrådet over på en enkelt lærer for selv å slippe unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var en merkelig sak. Skulle gjerne hatt litt mer bakgrunnsinfo om hva det egentlig er som har foregått, for de går vel ikke så drastisk til verks over en syk lærer og noen fridager? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

Les saken.

Elevene har all rett til å protestere i denne saken. Det er direkte brudd på lover og regler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Lærere hadde også undervist i feil fag ved flere tilfeller, kommet for sent, sovnet under prøver så elevene måtte ta de om igjen fordi en sovende lærer er ikke en tilstede

Endret av uAnonymBruker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg skikkelig når våre barn begynner på norsk skole. :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lærere hadde også undervist i feil fag ved flere tilfeller, kommet for sent, sovnet under prøver så elevene måtte ta de om igjen fordi en sovende lærer er ikke en tilstede

Ingen ting av dette står det om i artikkelen. Jeg tror vi skal forholde oss til det vi faktisk vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det brevet der er saken, så har de en veldig svak sak. A) Personalsaker skal ALDRI diskuteres med utenforstående, blant disse elevrådet B) Skoleruta legges i den videregående skole stort sett sentralt i fylket, blant annet slik at man kan få på plass kurs og annen kompetanseheving, som både undervisningspersonell og administrasjon både trenger og har krav på.

Snakk om ikke-sak.

Hilsen en som satt i elevrådet alle tre år på videregående, og som drev med studentpolitikk på nasjonalt plan ved siden av høgere utdanning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere hadde også undervist i feil fag ved flere tilfeller, kommet for sent, sovnet under prøver så elevene måtte ta de om igjen fordi en sovende lærer er ikke en tilstede

Sovnet under en prøve fordi hun var syk. Viktig forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elever er alt for kravstore.

Kom selv tilbake til skolen for to-tre år siden for å bli "ferdig med noe". Har aldri sett maken til drittoppførsel. Jeg som trodde jeg var ufin da jeg gikk på skole tidligere. Dette var noen skikkelige drittunger. De svarte læreren frekt og kom med urimelige krav. En var en av lærerne våre syk. Likevel var hun på jobb. En av elevene var så frekk at hun mente at læreren måtte si fra hvis hun hadde en dårlig dag, så hadde de oppført seg. Elever skal oppføre seg uanset. Det er lærer som er leder i klassen. Ikke elevene. Dessuten har ikke elevene noenting med læreren sin sykdom. Det er en privatsak.

Det er nok dessverre sant at det finnes dårlige lærere også ja, men det er jammen meg masse bortskjemte drittunger blant elevene i dag også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er ikke overraskende at norske skoler er på bunn av alle internasjonale undersøkelser og at norske elever er så dårlig forberedt. Norske skoler er alt for dårlige og elevene har alt for mye makt der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går man ganske raskt fra entall til flertall...

En enkelt hendelse med en enkelt lærer oversetter elevene til at "lærerne opptrer utilbørlig hele tiden".

Alle de andre lærerne som ikke har noe med dette å gjøre blir dermed kollektivt ansvarlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Her går man ganske raskt fra entall til flertall...

En enkelt hendelse med en enkelt lærer oversetter elevene til at "lærerne opptrer utilbørlig hele tiden".

Alle de andre lærerne som ikke har noe med dette å gjøre blir dermed kollektivt ansvarlige.

Det er fordi det var flere lærere, og flere tilfeller. Ikke bare èn lærer og ett tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det var flere lærere, og flere tilfeller. Ikke bare èn lærer og ett tilfelle.

Og det står hvor..? Nytter ikke å komme med slike rykter så lenge de hverken er verifisert i intervjuer eller i brevet fra elevråd til rektor...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er fordi det var flere lærere, og flere tilfeller. Ikke bare èn lærer og ett tilfelle.

Dette er noe som elevrådslederen hevder, men i artiklene så kommer hun bare med to tilfeller hvor hun hevder EN lærer underviste i feil fag EN gang. Og EN lærer sovnet under EN prøve fordi hun var syk.

Ellers kommer hun med uttalelser om utilregnelig oppførsel uten å komme med mer detaljer. Noe som jeg synes er rart. De burde vel greie ut om hva saken handler om for å bli tatt på alvor når de først går til media.

Basert på de opplysningene som er kommet frem så føler jeg at saken er veldig overdrevet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Det er fordi det var flere lærere, og flere tilfeller. Ikke bare èn lærer og ett tilfelle.

Hentet herfra:

Rektor Olav Tov Røysland sier til Dagbladet at læreren ikke burde gått på jobb en av dagene elevrådslederen nevner. Han skal i møte med elevrådet onsdag.

Det er to tilfeller som nevnes, det ene er når en lærer underviste i feil fag og det andre når en lærer møtte for seint, leverte ut feil prøve OG sovnet (pga. sykdom).

Jeg leser det derfor som at det kun er snakk om én lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Og det står hvor..? Nytter ikke å komme med slike rykter så lenge de hverken er verifisert i intervjuer eller i brevet fra elevråd til rektor...

Det står i linken lenger opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i linken lenger opp her.

Nei, det gjør det ikke. Det står kun om to enkelthendelser, som også jeg leser at handler om samme lærer, hvorav læreren etter den ene hendelsen endte opp på legevakta fordi hun var så syk den dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...