Gå til innhold

Tvangstanker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 24 år som tror jeg har tvangstanker. Vet ikke om jeg burde få hjelp eller prøve å ordne opp i det selv..

Problemmet er at jeg ikke klarer å være naken. Selvom jeg er helt alene i leiligheten. Jeg føler noen ser på meg og ler av meg. Og at jeg må "dekke" meg til, så de som ser meg ikke tror jeg er billig.. så hvergang jeg skal kle av meg, tar jeg alltid nattkjolen på mens jeg har på bhen, og når jeg har fått på meg nattkjolen så tar jeg av bh, for da kan ikke " menneskene" rundt se puppene mine. Jeg takler heller ikke å se meg selv i speilet naken, så når jeg går i badekaret foreksempel, så kler jeg av meg når jeg står i badekaret..

Jeg har også fobi for å snakke i tlf. hater det!. liker å sende mld. flere ganger jeg har løyet til venninner og sagt at mobilen er glemt på jobb/ ligger i veska, så jeg slipper å snakke. Jeg liker bedre å sende tekstmeldinger.. grunnen er at jeg blir så svak i telefonnen og klarer å snakke i munnen på personen jeg snakker med.. kanskje stammer litt også..

synes jeg selv er så dum.-.hvergang en venninne har problemmer så bare jatter jeg med. tenker at jeg er så dum og idiot som bare sitter der å hører på hva hu sier..tørr liksom ikke å ha mine egne meninger..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres dette ikke ut som tvangstanker, men det høres ut som om du trenger hjelp. Ta kontakt med fastlege, kanskje h*n kan hjelpe deg, eller henvise deg videre til psykolog.

AnonymBruker
Skrevet

Hei:)

kjenner meg igjen i del av hva du skriver:-)

og jeg sliter med dårlig selvtilitt......!:P

så du må nok ta tak i deg selv og jobbe med deg selv!- gi f ihva andre tenker om deg,

la dem ha sine meninger og du DINE. bli mer sikker på deg selv:)

Er nok ikke det værste man slite med, men for mange så er det helt for jævlig:(

Men om du ikke tror du kan 'fikse' detta selv, så ta en prat med fastlegen din:)

Skrevet

Gå i deg selv og se om du finner årsaken til problemene. Har du hatt ekle opplevelser tidligere da du var naken? Har du fått kommentarer på at du er billig? Første steg er å finne ut HVORFOR du har disse tankene, og jobbe videre fra det. Kan også være smart å gå til psykolog eller søke hjelp hos noen andre. Ikke vær redd for å snakke med noen om det - det vil bare komme godt ut av det.

Når det kommer til det å snakke i telefon er det flere som har det slik som deg. Er selv mindre glad i å snakke med telefon, men blir ikke plaget av det på samme måte som deg.

Mitt råd er derfor å søke råd hos profesjonelle, og å gå i deg selv og bestemme deg for at du virkelig vil bli kvitt disse tankene. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...