Gå til innhold

reise med håndbagasje

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal ut og reise til utlandet, men blir bare en helg. Vurderer derfor å bare ta med håndbagasje. Hvordan er reglene for dette? Kan jeg f.eks. ta med munnskyllevann og tannkost på flyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal ut og reise til utlandet, men blir bare en helg. Vurderer derfor å bare ta med håndbagasje. Hvordan er reglene for dette? Kan jeg f.eks. ta med munnskyllevann og tannkost på flyet?

Væske må være maks 100 ml, med mindre det er medisin. Tviler på at munnskyllevann går under medisin, så da må du ha den i en liten beholder i gjennomsiktig pose. Tannbørsten får du selvsagt med, i hvert fall frem til en eller annen finner ut at det er et minst like farlig våpen som en neglesaks. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta med toalettsaker i håndbagasjen så lenge beholderne er max 100ml og alle beholderne til sammen går oppi en "flypose" (de gjennomsiktige du finner på flyplassen).

Når det gjelder vekt, størrelse osv. så finner du informasjon om dette på flyselskapets nettsider. Jeg har reist med bare håndbagasje mange ganger, aldri noe problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Væske må være maks 100 ml

Dvs 100 ml pr beholder, selvsagt. Maks en liter totalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! :) Noen som vet hvor man får kjøpt sånne beholdere? Apoteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På butikker som Vita blant annet, men du kan jo bare kjøpe små flasker av ting og tang da, det er mer lettvint enn å tømme alt på beholdere. Med mindre munnskyllevann bare finnes i store flasker da :)

Dessverre så nytter det heller ikke å komme med en stor flaske med bare litt i, er beholderen de ser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt mine reisebeholdere på HM, men det er veeeldig lenge siden, så jeg vet ikke om de fortsatt har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

100 ml er jo så lite... gjelder det også tannkrem?

Ja. Det gjelder all flytende væske.

Tannkrem, shampoo, hudkrem, parfyme, munnskyllevann, medisin, osv. Endatil rent drikkevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 ml er jo så lite... gjelder det også tannkrem?

En tannkremtube inneholder vel ofte 75 ml, gjør den ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

du får det hos Nomaden og Handysize.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg kjøpte mine små beholdere på Clas Ohlson, har litt forskjellige topper i en pakke, veldig praktisk til å ha forskjellige ting på.

Og som Brunhilde sier er de fleste normale tannkremtuber under 100ml :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine små beholdere på Clas Ohlson, har litt forskjellige topper i en pakke, veldig praktisk til å ha forskjellige ting på.

Og som Brunhilde sier er de fleste normale tannkremtuber under 100ml :)

Men jeg forstår jo at noen syns de ser store ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Men jeg forstår jo at noen syns de ser store ut. :)

:jepp: Jeg trodde det ikke før noen fortalte det til meg, og selv da måtte jeg sjekke. De ser jo mye større ut enn de beholderne jeg har :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...