Gå til innhold

Hvordan bli lykkeligere i 2012

Fremhevede innlegg

Gjest 89-modell
Skrevet (endret)

Jeg er ny på dette forumet,

vil prøve dette forumet fordi det virker som et forum med mange gode svar :)

Kanskje noen kan hjelpe meg med denne problemstillingen...?

Jeg har tendens uten å vite hvorfor til å føle meg veldig nedfor ,

gjerne vær dag.

Vet ikke hvorfor jeg føler meg nedfor, men mye er skjedd i barndommen og opp igjenom oppvekst og ungdomsår.

Livet mitt er nå veldig bra, har en fin samboer, fin fast jobb og husdyr jeg er glad i, men likevel sliter jeg med å føle meg lykkelig og slutte å bry meg om småting og la bekymringer plage meg. Jeg ønsker ikke lenger å kaste bort fine dager på å bekymre meg og føle meg nedfor og ustabil. Vil glede meg over livet mitt og alt det har å by på.

Håper noen har noen gode ord til meg her, egne erfaringer er vel det beste :)

Endret av 89-modell
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Det er ikke lett, har det ofte sånn selv, uten å vite en spesiell grunn. Er ikke noen ekspert, så føler ikke jeg kan komme med så mange gode råd. Men jeg merker selv at jeg blir mye gladere hvis jeg har en sunn livsstil med masse grønnsaker og lite godteri, og jevnlig mosjon(gåturer blir jeg veldig avslappet av) og trening :) Håper det blir et bedre år for deg!

Skrevet

Sliter også med å føle meg "lykkelig", lar alltid småting ødelegge dagen...bekymrer meg for mye.

Kanskje du bør tenke på det gode du har i livet? så vil disse negative tingene bli mindre..?

Skrevet

Kan det fungere å stille spørmålet: hva kan jeg gjøre for å gjøre mine nærmeste lykkelige? Funker for meg når jeg føler meg nede, misforstått og deppa. :smilyblomst:

Skrevet

Jeg tror trening og småting som å feks ta seg tid til et skumbad med levende lys og musikk i hverdagen kan gjøre susen :) Å løre seg å sette pris på små ting.

Noe som får meg til å sette meg ned og sette pris på livet er en lang dusj, sette meg naken i sofaen under et pledd med stearinlys i hele stua og en god kopp te eller kakao.. Og en bok, serie på tv eller en god samtale :)

Skrevet

Ta deg en tur ut i det fri hver dag...frisk luft og litt mosjon gir både energi og overskudd i hverdagen :)

Skrevet

Prøv å unngå å lete så hardt etter lykken. Lykken er ikke nødvendigvis den store, fantastiske lykken alle har en forestilling om at eksisterer. Prøv å skape din egen lykke ved å gjøre små ting i hverdagen som utgjør en forskjell. Sett pris på de små øyeblikkene. Hva gjør du de gangene du føler deg glad? Gjør mer av disse tingene. Det er faktisk overraskende lite som skal til!

• Liker 1
Gjest 89-modell
Skrevet

Takk, for svar, ja, det er jo sånn man må tenke.

Bare lurer på når denne følelsen skal ta slutt, ikke lyst å ha det sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Du har fått mange gode råd, og jeg vil egentlig bare legge til at dersom disse rådene ikke hjelper, eller om du føler du ikke har energi og ork til å teste de ut, er det mulig du rett og slett går rundt med en depresjon, og bør da vurderer å oppsøke profesjonell hjelp. :)

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg føler meg nedfor, men mye er skjedd i barndommen og opp igjenom oppvekst og ungdomsår.

Livet mitt er nå veldig bra, har en fin samboer, fin fast jobb og husdyr jeg er glad i, men likevel sliter jeg med å føle meg lykkelig og slutte å bry meg om småting og la bekymringer plage meg. Jeg ønsker ikke lenger å kaste bort fine dager på å bekymre meg og føle meg nedfor og ustabil. Vil glede meg over livet mitt og alt det har å by på.

Kast gamle klassebilder eller ting som minner deg om den perioden. Du skylder ingen å være et museum over det som kanskje oppleves som personlige nederlag. Kast gjerne også andre ting som gir deg dårlig samvittighet (f.eks klær som har blitt for små, ting som har blitt ødelagt men som du ikke har hatt samvittighet til å kaste (men heller aldri kommer til å reparere) eller liknende; du vet selv hvilke ting som er relevant for akkurat deg). Du er sjef i livet ditt, og du velger hva du vil ta med deg videre.

Da blir det god plass til å glede seg over alt som fungerer godt og gir deg overskudd! :)

Gjest 89-modell
Skrevet

Ja, prøvd psykolog, men de hjelper meg ingenting de kjenner meg ikke..

Prøver å tenke som dette,

det er vel mer at ting er rotete, kaotisk i hodet..

Blir ofte kjempe sint for små ting med samboeren min osv...

AnonymBruker
Skrevet

Ja, prøvd psykolog, men de hjelper meg ingenting de kjenner meg ikke..

Prøver å tenke som dette,

det er vel mer at ting er rotete, kaotisk i hodet..

Blir ofte kjempe sint for små ting med samboeren min osv...

Har du venner? GODE venner? Jeg er midt i en situasjon nå, jeg har alltid vært så glad og lykkelig, men falske som så mange jenter på videregående skole er, har jeg trukket meg helt tilbake sosialt fordi alle sårer hverandre hele tiden. Samtidig gjør det forferdelig vondt å ikke ha noen å snakke med og være med, og det har ødelagt livet mitt fullstendig akkurat nå. Klarer aldri smile. Venner er utrolig viktig å ha.

Gjest 89-modell
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg har... Man vet jo ikke hvem som er gode venner.

Føler ikke de ringer meg om jeg ikke ringe de..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg har... Man vet jo ikke hvem som er gode venner.

Føler ikke de ringer meg om jeg ikke ringe de..

Kan det være det som er problemet..? Eller? At du ikke har så mange rundt deg/så mange å gå til?

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det samme som du gjør nå, bare omvendt! Hver dag noterer du ned hvert eneste god øyeblikk, feks at du var glad i lunsjen på jobb, at du følte deg frisk og glad da du gikk en tur etc. Om kvelden oppsummerer du alle disse små øyeblikkene i en dagbok. Noen dager vil det være vanskeligere å finne disse øyeblikkene, men da er det desto viktigere å lete etter dem! For de finnes der hver eneste dag, selv om de ofte overskygges av bekymringer og andre unyttige ting.

Gjør dette hver eneste dag, og etter en stund (alt fra uker til måneder) vil du merke at du selv faktisk flytter fokus bort fra stress og bekymringer, og over på glade ting.

• Liker 2
Gjest 89-modell
Skrevet (endret)

Kan det være det som er problemet..? Eller? At du ikke har så mange rundt deg/så mange å gå til?

Jeg føler ikke det altså, har en god samboer, vi er sammen med hans venner å trener osv, jeg har to hunder jeg kan møte folk sammen med om jeg vil, jeg ser vel venner en-to ganger i uken. Jobber hundre%, og har ikke alltid overskudd eller lyst å treffe folk etter jobb da.

Jeg har tatt opp dette med mine venner, de sier de selvføglelgi hadde ringt om jeg ikke gjorde det, så da får jeg stole på det.

Tror tillitsbrudd i tidligere år skaper denne mistilliten... :/

Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg har gode venner, det jeg mener er bare det at jeg vet ikke hvor lang tid det hadde tatt om jeg ikke hadde ringt de, men nå fremstår jeg jo som en taper, det er jeg jo ikke.

Har jo en god jobb , som jeg gjør det veldig bra i og ellers ser ut som en sikkert normal jente, føler meg bare ikke normal innvendig.. Merkelig.

Endret av 89-modell
Gjest 89-modell
Skrevet

Gjør det samme som du gjør nå, bare omvendt! Hver dag noterer du ned hvert eneste god øyeblikk, feks at du var glad i lunsjen på jobb, at du følte deg frisk og glad da du gikk en tur etc. Om kvelden oppsummerer du alle disse små øyeblikkene i en dagbok. Noen dager vil det være vanskeligere å finne disse øyeblikkene, men da er det desto viktigere å lete etter dem! For de finnes der hver eneste dag, selv om de ofte overskygges av bekymringer og andre unyttige ting.

Gjør dette hver eneste dag, og etter en stund (alt fra uker til måneder) vil du merke at du selv faktisk flytter fokus bort fra stress og bekymringer, og over på glade ting.

Dette var en veldig god ide..

Gjest 89-modell
Skrevet

Jeg tror det er fordi jeg aldri tar meg tid til å tenke gjennom hva som gjør meg lykkelig og hva som gir meg livsglede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...