Gjest Anonym mann Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er en mann med et medisinsk spørsmål jeg ikke helt får svar på, for jeg kvier meg for å spørre legen skikkelig. Jeg oppfatter KG som et seriøst forum, så jeg spør her. Saken er at jeg lett får sår etter samleie og er generelt sår under forhuden. Saken er at det er vanskelig å se problemet når penis er slapp, og det er ikke så lett å få time når man akkurat har ferske sår man ser uansett. Men jeg synes det er svært vanskelig å få meg til å si til legen min at for å vise det virkelige problemet må jeg ha ereksjon. Hva vil hun tro? Jeg må jo fremstå som en blotter.... Dette gjør at jeg ikke har klart å forklare det reelle problemet, og derfor ikke får gjort noe. Er det kanskje noen leger her som kan svare? Eller noen med lignende erfaringer?
Norbertine Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Nå må jo ikke legen nødvendigvis se med det blotte øyet at det er et sår der for å kunne hjelpe deg. Du kan greier jo uansett å peke på akkurat hvor problemet sitter, selv om det ikke synes. Det kan også være nok at du bare forklarer problemet, kanskje du ikke trenger å kle av deg i det hele tatt, om ikke legen vil ta prøver fra penis.
eva-80 Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 hva med å ta et bilde av det med en god kamera og vise det til henne og forklare hvordan det føles? jeg jobber faktisk innen helse selv og bruker bilder tatt med PDA som et hjelpemiddel ved behandling og evt sårprosedyrer. men ha med å bruke litt glidemiddel om problemet melder seg bare ved samleie, og ellers smøre et tynt lag med zinksalve i noen dager der det er sårt. vær nøye med å vask av gamle rester før ny smøring. det bruker vi ofte på sår penis til våre pasienter. håper det var til hjelp
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Du trenger ikke nødvendigvis vise den i erigert tilstand. Samboeren min hadde det samme problemet, og legen så på den mens den var slapp. Han hadde trang forhud da, og problemet ble bare verre og verre pga arrdannelser etter sår som gjorde den enda trangere. Han fikk time til fjerning av forhuden, og har en helt ny penis uten smerter nå, hehe :-) Kan det være trang forhud du har? Får du den helt bak i erigert tilstand? Ellers vil legen kanskje sjekke for seksuelt overførbare sykdommer. Sopp kan vel også gi sår, vil jeg tro. Lykke til =)
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Jeg er en mann med et medisinsk spørsmål jeg ikke helt får svar på, for jeg kvier meg for å spørre legen skikkelig. Jeg oppfatter KG som et seriøst forum, så jeg spør her. Saken er at jeg lett får sår etter samleie og er generelt sår under forhuden. Saken er at det er vanskelig å se problemet når penis er slapp, og det er ikke så lett å få time når man akkurat har ferske sår man ser uansett. Men jeg synes det er svært vanskelig å få meg til å si til legen min at for å vise det virkelige problemet må jeg ha ereksjon. Hva vil hun tro? Jeg må jo fremstå som en blotter.... Dette gjør at jeg ikke har klart å forklare det reelle problemet, og derfor ikke får gjort noe. Er det kanskje noen leger her som kan svare? Eller noen med lignende erfaringer? Mener såret kommer til å gro av seg selv. Problemet kan være at du enten har hatt for mye sex, eller at du har runket for mye. Du vil bli kvitt ditt sår ved å redusere mengen sex eller runking. Kan også være at du har hatt tørr forhud under sex eller runking. Gjør som sagt over. God bedring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå