Gjest megg Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Hei, jeg er ei jente på 14 år. Jeg har alltid vært opptatt av hvor mye jeg veier siden jeg var veldig tjukk når jeg var mindre og fikk kommentarer på det osv. uansett. I stad så tok jeg en bmi test, og på den står det at bmi'en min er 17,3 altså undervektig. Jeg syns ikke jeg er undervektig, og kunne godt fjernet litt fett spesielt på magen! Jeg veier 46kg og er 163cm høy..
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Du er undervektig, ja. Selv var jeg også undervektig ifølge BMI-en, da jeg var på din alder, men mener selv at jeg ikke var det, for jeg var naturlig tynn og la ikke på meg uansett hvor mye jeg spiste. Men jeg ville virkelig legge på meg, og det er nok forskjellen på deg og meg. Hvis du kunne tenke deg å bli enda tynnere, vil jeg tro at du har et problem.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Du er vel undervektig sånn teknisk sett, men jeg tror ikke du skal bekymre deg for det når du er i den alderen du er i Du vokser fortsatt og fettet legger seg på andre steder enn det det vil gjøre om bare noen år. Jeg hadde selv en bmi på 16,5 når jeg var på din alder, men hadde også fortsatt en del "babyfett". Det bør du ihvertfall ikke bekymre deg for. Bare spis sunt og variert så kroppen din får fortsette vokse.
Rainbow Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Du er ekstremt undervektig!! I tilllegg er du i puberteten og SKAL legge på deg mer framover. Du skal få pupper og lår. Kvinnelige former er en del av det å bli voksen. Ellers hadde alle gått rundt og sett ut som tolvåringer. Jeg husker jeg syns det var så leit å legge på meg på låra at jeg ikke passa in i buksene mine lenger, men det var fordi ingen fortalte meg at puberteten også innebærer kvinnelige former. Ikke at alle blir feite, såklart. Men man må ha litt lår, blant annet for å kunne bære fram barn. 46 kilo er i alle fall veldig veldig veldig lite! Slankefantastene her inne mener man skal veie sin egen høyde minus 110, som i ditt tilfelle er 52. Jeg syns det også er lite. Jobber med å gå ned til 59 selv, og jeg er 1 cm høyere enn deg. Har vært 56 da jeg var rundt 20, men da så jeg veldig "skrapa" ut. Selv om du mener du har fett på magen er det ikke det det er. Heller løs og slapp hud. Du kan trene og bygge muskler/stramme opp. Men trenger ikke gå ned i vekt, heller opp! Det er fullt mulig å være slank og dvask. Å gå ned i vekt gjør ikke automatisk at all huden strammer seg inntil musklene. Dessuten skal man være forsiktig med å bruke BMI -utregning når man er i puberteten. Det er en utregning som er unøyakig også på voksne, men når man vokser selv stemmer den ikke ordentlig. Din vekt er uansett skremmende lav, og det er trist at du føler deg feit, for det er veldig langt fra sannhenten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå