AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Lurer på om det er noen andre som har hatt en føflekk nedentil,rett attmed hullet, også fått fjernet den? Jeg har en, og den skjemmer meg veldig..Bare det at jeg vet at den er der. Å den stikker veldig ut,så den er jo lett å se. Har hatt i alle år, men når jeg til nå( jente,24) ikke har klart å venna meg til den, og føler meg stygg pga den, så vil jeg fjerne den..Såh..er det mulig? noen som har gjort dette, og hvordan blir et eventuelt arr?
Gjest snoopy_93 Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Det er mulig ja. Ta kontakt med din lege eller en hudlege for å få fjernet den. Regner med at arr der nede blir som arr andre steder på kroppen. Fjernet en føflekk på puppen én uke før skolen begynte og det arret er så godt som usynlig nå.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Ok...! Hvordan gjøres det? er det vondt? Er jo så tynn hud akkurat der den er, så jeg ser for meg at alt kan sprekke opp..hehe.=/ huff.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Noen som vet om andre metoder for fjerning av føflekk enn å skjære den bort? Gjerne noe som gir penere arr.
Gjest snoopy_93 Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Hvordan gjøres det? - Du får lokalbedøvelse også bruker legen en skalpell og skjærer litt rundt føflekken før legen passer på å få med "røttene" til føflekken. Så blir det sydd igjen og lagt en plasterlapp på. Ett slags kompress-plaster. Så får du beskjed om å komme tilbake etter ca 2uker for å fjerne stingene. (noe man knapt merker) Er det vondt? - Jeg synes ikke det var spesielt vondt. Det bare svei litt når bedøvelsen gikk ut, ellers så merket jeg ikke stort til det. MEN tror det blir litt annerledes i og med at den er "der nede". Ihvertfall med tanke på plaster osv.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 TS her..Jeg kom tilfeldigvis over en annen tråd som handla om føflekk her, og der sto det noe om laser og frysing, brenning osv..Jeg vil jo helst går for en metode som ikke etterlater seg så mye arr. Og som kanskje er mer..eh.."skånsomt" for huden der nede..
ninuska_ Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Jeg skar bort en føflekk for et års tid tilbake. Man merker kun bedøvelsen (som ikke er vondt, mer en rar følelse) og når bedøvelsen går ut. Jeg syns ikke det var vondt i det hele tatt. Svei bittelitt å ta ut stingene, men jeg gjorde det hjemme, så det var sikkert litt derfor også. Etterlot et arr, som med tiden har gått i ett med huden, men hvis man ser godt nok etter finner man det. Sist jeg var hos legen anbefalte han meg å fryse den, og slik ble det,, men jeg ville ikke gjort det igjen. Det syns jeg var altfor vondt. Og det var ømt og vondt i flere dager etterpå. Jeg skal be om å skjære den bort neste gang selv om frysing etterlot et penere arr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå