Gå til innhold

Latinerkvarteret på fransk ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo jenter...Har lest litt her på KG at de fleste anbefaler å bo i Latinerkvarteret i Paris...Men hva heter det området på fransk ? Driver og leter etter hotell på nettet og da er det greit å begrense søket til et område....Noen som har noen hotell anbefalinger i det området også ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quartier Latin eller noe sånt, heter det.

Skrevet

Selve metrostoppet heter noe helt annet, st. Michell/Miguell el. noe (Husker ikke helt)

Men vi spurte etter Quartier Latin i informasjonen på metrobanen, og da skjønte de ihvertfall med en gang hva vi mente :)

Var et fantasktisk koselig strøk, masse spisesteder (mye gresk) med deilig mat!

Skrevet

Det er riktig, området heter Quartier Latin.

Metrostasjonen (den mest sentrale i området) heter St. Michel, den ligger øverst på Boulevard St. Michel, omtrent der boulevarden når elven Seinen (la Seine).

Gjest Brunhilde
Skrevet

Jeg anbefaler Marais, den gamle jødiske delen av Paris. Sentralt, ikke så dyrt og med mengder av små spisesteder!

Skrevet

Quartier Latin er korrekt :Nikke:

det er den trivligste delen i paris syntes jeg

har ikke noe hotell å anbefale.

MEN ikke bo på hotel richard det ligger nordøst i paris i nærheten av rue richard boulevard,vi betalte riktignok ikke mer enn 130;nattan,hotellet var under oppussing da(mai 2003)hotellet er ubetjent om nattan og ligger i litt typisk østkantstrøk toalett ute i gangen og måtte opp en etasje for å få tatt seg en dusj,stedet virket så dirty.

ellers vil jeg tilbake til paris,fantastisk vakkert og hærlig atmosfære,ta en båttur i seinen da får man sett utrolig mye,spis frokost i parken og gå tur over broene.

JOGGESKO er ett must

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...