Gå til innhold

Gave til dåp - gutt


pusleline

Anbefalte innlegg

Trenger tips til gave til fadderbarn? Jeg var fadder til storesøster også, kjøpte gravert gullarmbånd, men usikker på dette ift gutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slikt barnesett med tallerken, skål og kopp :)

Det er antageligvis de mest brukte gavene vi har i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi en gave på en tur som du tar han med på når han er 15 år feks :) Valgfritt for han, og du betaler opp til en viss sum.

Litt annet enn de kjedelige vanlige dåpsgavene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Bøker (som f.eks en serie av Astrid Lindgren)

En tripptrapp-stol som du maler i en passende farge og skriver navnet hans på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos gullsmeden har de kjempefine kniver som du kan få gravert. Kjempefine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos gullsmeden har de kjempefine kniver som du kan få gravert. Kjempefine!

Hva bruker man slike kniver til?

Hvis du har gitt så dyr gave tidligere, synes jeg også at tripp-trapp-stol var en veldig god ide. (Eller sjekk hvilken stol storesøster har, og gi lik dersom de er fornøyd med den). Ellers synes jeg tursekk/bhg-sekk og matboks+flaske er fint, samt tallerkensett og bestikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Hvis du ga søsteren gravert armbånd, synes jeg du skal gi ham en gravert gave også, noe som kan bli et minne. En barnehagesekk e.l. er strålende, men den blir "brukt opp" i løpet av få år. Her i huset er de graverte sølvskjeene veldig populære, de brukes daglig til grøt, yoghurt, korn, tran, suppe ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ga søsteren gravert armbånd, synes jeg du skal gi ham en gravert gave også, noe som kan bli et minne. En barnehagesekk e.l. er strålende, men den blir "brukt opp" i løpet av få år. Her i huset er de graverte sølvskjeene veldig populære, de brukes daglig til grøt, yoghurt, korn, tran, suppe ...

Det kan jo være noe å tenke på. På den annen side varer ikke de graverte armbåndene så lenge heller. Dvs, de varer jo, men man slutter gjerne å bruke dem i barnehagealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes disse vanlige dåpsgavene (smykker, sølvskjeer, sølvramme o.l.) er så kjedelige. Når vår nye lille nevø skal døpes skal han få en barnestol i tre som er malt i fine farger og påskrevet navn, fødselsdato o.l. og sannsynligvis også en fin bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Som denne tråden tydelig illustrerer, er nok det beste rådet at du spør foreldrene hva de ønsker at gutten skal få. Jeg ville ikke satt pris på en rull til å ha dåpsattesten i, mens andre synes det er kjempestas - og som nevnt er sølvskjeene i flittig bruk og høyt elsket her hos oss, mens andre synes det er en kjedelig gave. Vil du treffe blink, bør du nok ta en prat med foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Ja, det er nok litt smak og behag hva hvilke foreldre setter mest pris på. Det er også hyggelig at de ikke får mye likt.... Så jeg får nok høre med foreldrene og andre gjester ift gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

jeg er tante til 6 gutter og alle de har graverte gullarmbånd så det er absolutt ikke forbeholdt jenter! ;)

Siden dukjøpte det til søsteren er det en fi ting til ham også er nå min tanke ;)

(Bare husk at gullprisen har steget noe enormt de siste årene så du kan få deg et sjokk om det er noen å siden du kjøpte til storesøster ;)

Ellers syns jeg gyngestol, Bergans-ryggsekk og trehjulsykkel er flotte gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...