Gå til innhold

Fjerne arr på armen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Jeg bare lurer på om det er mulig å fjerne noen arr jeg har på overarmen etter kutting med kniv.

Dette er noe jeg angrer utrolig mye på, og det skjedde når jeg gikk gjennom en vanskelig periode av livet mitt. Arrene er 2-3 år gamle og er ganske synlige. Utrolig synlig for meg hvertfall, og det er noe jeg sliter veldig med. Jeg ser sikkert på armen hver eneste dag og tenker; Faen for en idiot jeg var som tok sinnet mitt ut på denne måten". I tillegg så klarer jeg nesten aldri å gå i korterma skjorter eller å bruke hendene på en måte som synliggjør arrene. Er det noe mulighet for meg å få fjernet disse? På en eller annen måte? Når det kommer til farge vil jeg si at arrene er hvite / kanskje litt rosa.

Finnes det noe håp?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt/sett at fjerning av arr med laser er ganske bra. Men noen får ikke så veldig mye bedre arr etter dette, men jeg tror at det er verdt et forsøk :)

Lykke til

Skrevet

Hvilken metode er det som brukes da? Jeg så en metode som skulle være bra, men den er bare midlertidig / du må innom hvert år for å gjøre det på nytt.

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Bumper denne litt jeg. Jeg har noen 10 år gamle arr, ganske små og ikke så mange men de er likevel så strekete og gjennomførte at man fort kan forstå helheten hvis jeg ikke passer på og skjuler de.

Ble frisk av meg selv så har ingen oppfølging fra psykolog eller noe i den dur. Jeg er flink til å skjule de for vanlige folk(eller folk er flinke å la være å blande seg), men når jeg kommer i situasjoner med leger, helsepersonell osv. så spør de alltid hva det er for noe og om jeg har det bra. Det er ydmykende fordi dette er noe som skjedde meg når jeg var ung, og har ikke noe med meg å gjøre som voksen.

Jeg vurderer hele tiden arrfjerning, akkurat nå står det bare på penger og det at jeg ikke tør å gå til legen for jeg er så utrolig redd for at de skal si at det ikke går an å gjøre noe med det. Nesten så jeg vurderer å ta sandpapir å bare skrape av meg huden selv.

Har jo sett at folk med dype aknearr kan få veldig god hjelp så jeg skjønner ikke hvorfor ikke man skal kunne få hjelp på armene også.

Jeg skal manne meg opp og dra til legen en dag. Kanskje i løpet av sommeren.

Når jeg leser meg fram til arrfjerning så står det alltid at arrene skal være så og så gamle, de må stikke ut av huden, være rosa o.l. Mine er ikke det. De er hvite, tynne streker og er 10 år gamle. Faen ass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...