crushin2006 Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Hei, Kjøpte Molino Frøloff, emballasjen oppgir at brødet veier 670 gram totalt. Etter steking delte jeg brødet i to og veide hver halvdel, hver halvdel veide ca 145 gram. Altså mindre enn dobbelt så lite som opgitt. Jeg ble ikke sikker på om brødet ble veid riktig på denne måten, så jeg skjærte hele brødet opp i ca 1 cm tykke skiver og veide hver skive. Skivene varierte i gram, fra 10 til 20 gram da noen av skivene ble litt tynne. Uansett, tilsammen veide brødet ca 240 gram! Veier brødet mer før steking eller? for det var tyngre i helhet før steking. Hvis det ikke veier mer før steking så ser det ut til at emballasjen lyver. Matvekten min er iorden så jeg syneas dette er rart. Noen andre som vet noe om dette?
dobby Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Mykje av væska vil fordampe når du steiker brødet. Det er difor brød er tørt, medan brøddeigen er våt. Brødet vil difor vere lettare etter at det er steikt.
crushin2006 Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2012 Hei dobby, takk for svar, da skjønner jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå