Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste, så har det skjedd så mye tull i livet mitt. Har det også litt ''vanskelig'' hjemme nå, siden bestefaren min er på sykehuset. Foreldrene mine er veldig lei seg, og jeg har gjort en del dumme ting.

Føler allikevel ikke at dette er noen grunn til at kroppen er så fryktelig sliten, og at matlysten er helt borte. Spiser en gang om dagen, og det er lite. Har tvunget i meg litt pasta og to kaker i dag. Men problemet er at om jeg ''tvinger'' det inn (mye som i dag), så blir jeg kvalm. Spyr det opp uansett hvor mye jeg vil ha det i magen liksom.

Vil helst ha i meg mat som før. Spiste som regel 2-3 ganger om dagen før, og nå som ferien snart er over begynner treninga igjen. Er avhengig av energi i kroppen, men føler meg utslitt. Det er vanskelig å beskrive det, men kroppen er liksom ''ladet ut''. Det er trist når jeg bare er 15. Vet ikke hva det er, før trodde jeg det var jernmangel, men begynte med pillene så spyttet jeg blod og begynte å blø neseblod. Vet virkelig ikke hva det kan være, og det har nok ikke en sammenheng med at jeg har det vanskelig nå I guess..

Noen som har opplevd noe lignende? Forslag til hva jeg skal gjøre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Besøke legen...?

Vi (her inne på forum) kan ikke vite hva som forårsaker dette. I teorien kan det være situasjonsmessige årsaker, men også mer fysiske årsaker.

Jeg har selv hatt kortere perioder (max to uke) hvor jeg ikke har fått spist nok. Utenom to ganger da det var pga sykdom, så har det vært pga psyken og utslitt kropp.

Hot tips of the day: Når du kjenner at kroppen ikke fungerer som den skal, og du ikke får fikset det på egenhånd - Gå til legen din og forklar situasjonen.

Skrevet

Jeg blir sånn når jeg har det dårlig psykisk. Så jeg tror ikke du skal undervurdere hvordan situajsonen med bestefaren din og det andre du nevner påvirker kroppen din.

Jeg er nesten konstant kvalm, ikke sulten, ikke lyst på noe som helst og spyr litt når jeg er trist/lei meg osv.. Det eneste som hjelper for meg er å komme meg ut av nedstemtheten. Og det er ikke alltid lett.

Kontakt lege, fortell hva du opplever, så kan det hende du får en henvisning eller en utredning. Kroppen trenger mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...