AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 For noen dager siden oppdaget jeg en kul ved bikini-linjen, tenker det er omtrent over der egglederne er, altså nærmere underlivet enn hoften, men mer "over og på siden" om det gir mening?! Den er sstørre enn en ert og gjør vondt når jeg kjenner på/rundt den, og hvis jeg har på stram bukse/strømpebukse. Er det noen som har hatt dette før eller hørt om det, som vet hva det kan være? Jeg har bestilt time til legen, men pga ferie så blir det ikke før til uka og jeg er litt bekymra.. Håper noen kan gi noen svar her dersom de har hørt om noe liknende før
Moscato Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 Høres ut som en hoven lymfekjertel eller betent talgkjertel. Ingen av de to er farlige. 1
Fanta Exotic Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Sikkert en betent hårsekk som du har fått pga barbering..
Zakuro Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 For noen dager siden oppdaget jeg en kul ved bikini-linjen, tenker det er omtrent over der egglederne er, altså nærmere underlivet enn hoften, men mer "over og på siden" om det gir mening?! Den er sstørre enn en ert og gjør vondt når jeg kjenner på/rundt den, og hvis jeg har på stram bukse/strømpebukse. Er det noen som har hatt dette før eller hørt om det, som vet hva det kan være? Jeg har bestilt time til legen, men pga ferie så blir det ikke før til uka og jeg er litt bekymra.. Håper noen kan gi noen svar her dersom de har hørt om noe liknende før Kan bare være en hoven lymfekjertel eller en talgsamling, begge ufarlige. Sistnevnte kan du faktisk fikse selv om det som er inni klumpen ser hvitt ut? Jeg hadde en sånn og da jeg trykket på den kjentes det ut som om noen stakk meg med noe kvast, som en nål. Uansett er det best å gå til legen med slike klumper, bare for å være på den sikre siden:) Better safe than sorry^^,
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 TS her... takker så mye for svar. Dere nevner talgsamling, som selvfølgelig er mulig, men jeg kan ikke se hva som er inni kulen, hvis det var detZaluro mente?! Kulen er for langt under huden til å "se innholdet" og den kan ikke flyttes på heller. Det er sikkert ikke noe farlig, men blir bare litt bekymra allikevel
Gjest uAnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Jeg får alltid panikk når det dukker opp kuler på sånne ufysne steder de ikke skal være, men det har alltid og uten unntak vist seg å være talgsamlinger, jeg holder en knapp på det i ditt tilfelle også. Men legen vet best, og det er tross alt bedre å få mystiske kuler sjekket èn gang for mye
Gjest Skrevet 1. januar 2012 #7 Skrevet 1. januar 2012 Sikkert en betent hårsekk som du har fått pga barbering.. Det tenkte jeg og Det er ikke farlig, men fyy så vondt det er!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Det tenkte jeg og Det er ikke farlig, men fyy så vondt det er! Syns det at det er hårsekk eller er det bare en stor kul under huden? Har nelig hatt det før, men da har jeg kunne "skvise ut" betennelse og problem løst kan man si. Da var det riktig nok ikke en stor kul og mer på overflaten enn langt under huden i grunn
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #9 Skrevet 1. januar 2012 Høres ut som en kvise! De er godt under huden i det området, og på finspråket heter det "betent talgkjertel" ol. Helt naturlig! Og heldig du som ikke har hatt en slik før! Haha har de et par ganger i året ja...
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 Hvis den sitter langt inn tipper jeg heller det er en lymfekjertel. Jeg har en på samme sted, min er og på en størrelse som en ert og den har vært der i over ti år. Fastlegen sa det var helt ufarlig og et veldig normalt sted å ha slike i det området.
Gjest Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 Syns det at det er hårsekk eller er det bare en stor kul under huden? Har nelig hatt det før, men da har jeg kunne "skvise ut" betennelse og problem løst kan man si. Da var det riktig nok ikke en stor kul og mer på overflaten enn langt under huden i grunn Nei, man kan ikke se at det er en hårsekk, det ser heller bare ut som en kvise, bare en litt annen form Hm.. Tror ikke den har vært under huden før da. Kanskje det er som de andre sier, en hoven lymfekjertel. Æh, synes det nesten er litt fært når jeg får en sånn klump der nede uten å vite hva det er Men som oftest er det ufarlig heldigvis!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå