Gå til innhold

MC-gjengene, er de kriminelle?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bevist at enhver HA og Bandidos klubb er kriminell?

Gå nå inn å se på videoene Brennpunkt da, hør blant annet hvordan de svarer på spørsmål fra journalisten...

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Og ja, tro det eller ei, men jeg har sett innsiden av HA over flere år.

Er du torpedoen deres?

Skrevet

1%-erene er det

Viktig å ikke dra alle under en og samma kam

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Er du torpedoen deres?

Nei, men jeg hadde en gang et stående tilbud om å benytte meg av en slik tjeneste, kostnadsfritt. Torpedovirksomhet er jo bare én av flere kriminelle aktiviteter HA og Bandidos bedriver.

Gjest MorAase
Skrevet

1%-erene er det

Viktig å ikke dra alle under en og samma kam

Enig, men medlemmer i HA o.l. er ikke akkurat søndagsskole kandidater...

Skrevet

Jeg pleier å henge på en kjent MC-klubb fra området her jeg bor flere ganger i måneden og kjenner også til flere mennesker fra andre klubber rundt omkring og jeg har ikke vært borti annet enn kjempegreie mennesker.

Klart det finnes kriminelle MC-folk men det finnes jo også katolske prester som voldtar småunger..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å henge på en kjent MC-klubb fra området her jeg bor flere ganger i måneden og kjenner også til flere mennesker fra andre klubber rundt omkring og jeg har ikke vært borti annet enn kjempegreie mennesker.

De fleste mennesker, også vinningskriminelle, er hyggelige så lenge du er på godfot med dem og ikke "roter i ting du ikke har noe med". Hvis det er en av klubbene som har som opptakskrav at nye avdelinger gjør kriminelle handlinger må man imidlertid være bra naiv for å tro at ikke en stor del av medlemmene gjør det.

Gjest Consensio
Skrevet

Syns det er veldig betryggende å være på godfot med mange av den kriminelle/tøffe delen av MC-miljøet.

Som når politiet ikke klarte å stoppe en syk fyr som truet meg på livet flere ganger og vandaliserte bilen min, stuevinduene mine osv, så tok det plutselig stopp etter at jeg sa ifra til en av gutta i gjengen. Har sett han som terroriserte meg flere gsnger i ettertid, men da går han en stor omvei rundt meg.

Men langt ifra alle er av den typen selv om de er i et bikermiljø. Kjenner så utrolig mange dypt kristne som er bikere, mange familier, eldre og unge, folk med gode jobber osv osv

Greit nok, Bandidos, HA, Outlaws osv er gjenger hvor den indre kjernen er kriminelle, men de har også mange tilhengere som aldri har stjålet en ting i sitt liv.

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er veldig betryggende å være på godfot med mange av den kriminelle/tøffe delen av MC-miljøet.

Som når politiet ikke klarte å stoppe en syk fyr som truet meg på livet flere ganger og vandaliserte bilen min, stuevinduene mine osv, så tok det plutselig stopp etter at jeg sa ifra til en av gutta i gjengen. Har sett han som terroriserte meg flere gsnger i ettertid, men da går han en stor omvei rundt meg.

Men langt ifra alle er av den typen selv om de er i et bikermiljø. Kjenner så utrolig mange dypt kristne som er bikere, mange familier, eldre og unge, folk med gode jobber osv osv

Greit nok, Bandidos, HA, Outlaws osv er gjenger hvor den indre kjernen er kriminelle, men de har også mange tilhengere som aldri har stjålet en ting i sitt liv.

:rodmer: Sons of Anarchy :rodmer:

Jeg har ikke noe i mot å være på godfot med MC gjengene der jeg bor. Selv om jeg ikke kjører fjertete Harleyer ;)

AnonymBruker
Skrevet

Å påstå at HA eller Bandidos ikke er kriminelle gjenger er like korrekt som å påstå at A/B-gjengen heller ikke er kriminelle.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

En trenger ikke stjele for å være kriminell...

AnonymBruker
Skrevet

Noen av mc-klubbene er tuftet på kriminell virksomhet, og for å kunne benytte seg av navnet (eller assosiasjonen 1 %) må man faktisk være lojal ovenfor den kriminelle moderorganisasjonen. Det blir litt som om jeg ville vært lojal ovenfor min (hypotetiske) kosovoalbanske nabo som stadig kommer hjem med blodig balltre eller kofferter med heroin, selv om jeg ikke gjør noe slikt selv. Synes det er ganske naivt å knytte seg til disse verstingklubbene når man "bare" ønsker seg et hyggelig mc-miljø. Blant annet HA er jo kjent for både grov torpedovirksomhet, narkohandel i storskala og våpensalg (inkludert smugling). Mange ANDRE mc-klubber driver bare med sosiale arrangementer og mc-hobbyen sin, disse burde få være i fred. Jeg har også kjent folk som har blitt med i en klubb for å drive med mc, men som etter hvert oppdaget at det foregikk grov kriminalitet. En ting er bruk og intern omsetting av narkotika, men de driver faktisk som enhver annen mafia.

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

En trenger ikke stjele for å være kriminell...

Ja, men jeg regner med at du skjønte poenget mitt likevel om du bare legger godviljen til

Endret av Consensio

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...