Gå til innhold

Hva koster antidepresive medikamenter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

noen som vet hva det koster for "lykkepiller" pr måned etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen anelse, men det kan du vel høre om på apoteket? Du må uansett innom en lege for den type medisin såvidt jeg vet. Kan evt høre der?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvilket merke du skal ha.

Gjest WendyClear
Skrevet

Ta kontakt med en psykolog, det finnes forskjellige typer medikamenter og han/hun vet mest sannynlig hva de forskjellige koster. En psykolog vil dessuten se ann behovet, for medikamenter skal kun brukes dersom det virkelig er behov for det...

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvilket merke du skal ha.

Men hva ca er spenningsrommet da? Koster det liksom 50 kr eller 500 for en mnd, uke el?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg skal la deg vite at jeg reiste meg fra sofaen og gikk helt ut i den kalde gangen for å lete etter den forrige resepten min, kun for din skyld.

Jeg forventer julegave fra deg til neste år ;)

Èn pille koster 6 kr, det er 28 piller i en pakke og jeg tar to om dagen. Så ca 700kr i mnd for mine.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Cipralex 10 mg (standard dose). Koster ca 60 kr for en pakke med 100 tabletter. Tar en om dagen. Ingen stor utgift. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal la deg vite at jeg reiste meg fra sofaen og gikk helt ut i den kalde gangen for å lete etter den forrige resepten min, kun for din skyld.

Jeg forventer julegave fra deg til neste år ;)

Èn pille koster 6 kr, det er 28 piller i en pakke og jeg tar to om dagen. Så ca 700kr i mnd for mine.

Tusen takk snuppa! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo om du får de på hvit eller blå resept. Får du dem på blå betaler du bare egenandel. Det kommer også an på hvilket preparat det er snakk om, noen medisiner har synonympreparater som er mye billigere. Vil du heller ha originalpreparatet til en medisin som har et billigere synonympreparat, må du betale mellomlegget selv om du har blå resept.

Priser på medisiner står i felleskatalogen dersom du er nysgjerrig på et spesielt preparat.

Skrevet

Cipralex: 16 kr for en pakke (en mnd)

AnonymBruker
Skrevet

felleskatalogen.no

Der står prisene på de fleste medikamenter :)

AnonymBruker
Skrevet

66.6 per måned. Jeg bruker to forskjellige og får dem på blå resept. Du kan regne under 100 kr om du får det på blå resept uansett hva det er.

Skrevet

Får du pillene på blå resept har du et tak på egenandel på ca 1800 kr i året.

Dvs. når du har betalt 1800 kr, får du pillene gratis ut det året.

Gjest scorpius
Skrevet

Ja, det er ganske mange AD du kan få på frikortet. Hør med legen din :)

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

66.6 per måned. Jeg bruker to forskjellige og får dem på blå resept. Du kan regne under 100 kr om du får det på blå resept uansett hva det er.

Ikke hvis det er et originalpreparat der det finnes et billigere synonympreparat. Jeg betalte flere hundre kroner i mellomlegg for å få Cipralex.

Gjest badeand1
Skrevet

Ikke hvis det er et originalpreparat der det finnes et billigere synonympreparat. Jeg betalte flere hundre kroner i mellomlegg for å få Cipralex.

oO det trengte ikke jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...