AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #1 Skrevet 31. desember 2011 Mannen har hatt hodevondt i dag og tok en paracet ved 9 tiden, en paracet ved 12,30 tiden og en ibux ved 15 tiden (sånn ca), går det da greit om han tar en øl nå til middagen? Har alltid hørt at smertestillende og alkohol er fyfy
Gjest RompeRusk Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 jeg kombinerer ALDRI alkohol og smertestillende ihvertfall..
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #4 Skrevet 31. desember 2011 Jeg pleier å få muskelsmerter når jeg drikker, og da tar jeg gjerne en paracet eller ibux. Jeg lever da i beste velgående enda, pleier ikke å få noen "rare" virkninger av det heller. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #6 Skrevet 31. desember 2011 Skulle gå helt fint. Det er kun ved sterke smertestillende som Pinex Forte man må holde seg unna alkohol.
elSandman Skrevet 31. desember 2011 #8 Skrevet 31. desember 2011 Høres jo ikke ut som om han har tatt de helt store mengdene med smertestillende så jeg tviler for at det skulle ha noe å si. Alkohol og smertestillende er vel et større problem med Paralgin Forte eller Ibux Forte, - DA bør man nok være litt mere forsiktig...
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #9 Skrevet 1. januar 2012 Både Paracet (og tilsvarende) og alkohol gir leveren mye jobb, og i kombinasjon kan det gi leverskader. Ibux og alkohol kan gi mageblødninger og nyreproblemer, men da skal det større mengder til eller bruk over tid.
Pirat Skrevet 1. januar 2012 #10 Skrevet 1. januar 2012 Tror ikke det gjør så mye. Jeg går på medisiner som det er enda mer fyfy å kombinere med alkohol. Bruker Cipralex. Allikevel drakk jeg champagne i kveld og lever i beste velgående fremdeles. Det er ikke bra å gjøre det ofte, men èn kveld gjør ikke særlig stor skade. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #11 Skrevet 1. januar 2012 Selvfølgelig går det bra. Han kunne sikkert med fordel tatt seg en øl i stedet for medisinen i utgangspunktet også. 1
Sol79 Skrevet 1. januar 2012 #12 Skrevet 1. januar 2012 Går helt sikkert fint om han tar seg en flaske vin og noen flere øl også i forhold til tablettene. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #13 Skrevet 1. januar 2012 Går helt sikkert fint om han tar seg en flaske vin og noen flere øl også i forhold til tablettene. Hvordan får du deg egentlig til å si til noen at det helt sikkert fint å ta sjansen på å gjøre noe som kan gi alvorlige skader? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå