Gå til innhold

Vannkopper og syden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har blitt invitert bort til et vennepar for å feire nyttårsaften i kveld. Problemet er bare at datteren deres har hatt lett feber tidligere i dag, og det har vært vannkopputbrudd i barnehagen hennes for 1,5 uke siden. Kan dette være et tegn på at hun er smittet? Vi har også en datter på 2 år og ønsker ikke at hun skal bli smittet igjen. Vi skal til syden om en uke, og kan reise med henne med fly hvis hun blir syk. Hva ville dere gjort? Trodde vannkoppene brøt ut før feberen, eller er det omvendt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har blitt invitert bort til et vennepar for å feire nyttårsaften i kveld. Problemet er bare at datteren deres har hatt lett feber tidligere i dag, og det har vært vannkopputbrudd i barnehagen hennes for 1,5 uke siden. Kan dette være et tegn på at hun er smittet? Vi har også en datter på 2 år og ønsker ikke at hun skal bli smittet igjen. Vi skal til syden om en uke, og kan reise med henne med fly hvis hun blir syk. Hva ville dere gjort? Trodde vannkoppene brøt ut før feberen, eller er det omvendt?

Kan bare snakke for meg selv som hadde det i voksen alder, men jeg hadde feber i flere dager før vannkoppene brøt ut. Jeg tenker jeg ville blitt hjemme i kveld for sikkerhets skyld, kjedelig å ødelegge ferien hvis det kan unngås.

Gjest henriett3
Skrevet

Viss datteren din har hatt vannkopper fra før av, tror jeg ikke hun kan få det igjen?

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi har også en datter på 2 år og ønsker ikke at hun skal bli smittet igjen.

Betyr dette at ho allereie har hatt vannkoppar, sidan du seier "smittet igjen"? I så fall er ho jo immun, og vil ikkje bli smitta. Å ha hatt vannkoppar fungerer som vaksine.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg skrev igjen, gikk litt i ful fart her. Hun har ikke hatt vannkopper før nei.. Er nok best å holde oss hjemma ja :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...