AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #1 Skrevet 31. desember 2011 jeg skal ha gjester ikveld og jeg lager kalkun. har en fugl på 5.7 kg. snakket med noen isted som sa kalkunen må tines først??? kalkunen min er fortsatt i fryseren!!! hvordan kan jeg tine den fort, den har ikke plass i mikrobølgeovnen!!! hårføner? hvis jeg putter den i ovnen dypfrossen og lar den steke hvor lang tid tar det da??? gjestene kommer kl 6!! hjelp!!!
iskaffe Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 Seriøst? Skynd deg ut på Bunnpris og kjøp en pakke kalkunfilet i stedet.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 hahahahahahahahaha!! Hvordan kan folk være så lite smart? Hvorfor har du ikke tint den eller sjekket opp i om du burde tine den? Det blir nok Grandis på dere i kveld.
Gjest Bustenskjold Skrevet 31. desember 2011 #4 Skrevet 31. desember 2011 jeg skal ha gjester ikveld og jeg lager kalkun. har en fugl på 5.7 kg. snakket med noen isted som sa kalkunen må tines først??? kalkunen min er fortsatt i fryseren!!! hvordan kan jeg tine den fort, den har ikke plass i mikrobølgeovnen!!! hårføner? hvis jeg putter den i ovnen dypfrossen og lar den steke hvor lang tid tar det da??? gjestene kommer kl 6!! hjelp!!! Kalkun skal helst tine sakte i kjøleskap 2-3 døgn. Den beste måten å "nød-tine" på er vel faktisk å legge den i kaldt vann, men selv der får du nok knapp tid er jeg redd..
Gjest navnelapp Skrevet 31. desember 2011 #5 Skrevet 31. desember 2011 (endret) Du må nok i butikken, ja. Ein kalkun kan tine på benken, men det tek framleis eit døgn. Men kalkunbryst er godt, det, og viss du ikkje er så rutinert er det mykje enklare å få til. Du kan bruke det same tilbehøret. Endret 31. desember 2011 av Alt godt
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #6 Skrevet 31. desember 2011 I fryseren?? Den burde ha vært i ovnen på dette tidspunkt.... Ferdig tint så klart. Makan til lite evne til å forberede seg...
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #7 Skrevet 31. desember 2011 Tror nok du må skaffe deg noe annet da, redd det blir for lite tid nå uansett. U mad bro?
Fanta Exotic Skrevet 1. januar 2012 #9 Skrevet 1. januar 2012 Jeg ble også veldig nyskjerrig. Fortell TS!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå