Gå til innhold

HJELP!

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg skal ha gjester ikveld og jeg lager kalkun. har en fugl på 5.7 kg. snakket med noen isted som sa kalkunen må tines først??? kalkunen min er fortsatt i fryseren!!! hvordan kan jeg tine den fort, den har ikke plass i mikrobølgeovnen!!! hårføner? :(

hvis jeg putter den i ovnen dypfrossen og lar den steke hvor lang tid tar det da??? gjestene kommer kl 6!! hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? Skynd deg ut på Bunnpris og kjøp en pakke kalkunfilet i stedet. :fnise:

Skrevet

hahahahahahahahaha!! :hoho: Hvordan kan folk være så lite smart? Hvorfor har du ikke tint den eller sjekket opp i om du burde tine den? Det blir nok Grandis på dere i kveld.

Gjest Bustenskjold
Skrevet

jeg skal ha gjester ikveld og jeg lager kalkun. har en fugl på 5.7 kg. snakket med noen isted som sa kalkunen må tines først??? kalkunen min er fortsatt i fryseren!!! hvordan kan jeg tine den fort, den har ikke plass i mikrobølgeovnen!!! hårføner? :(

hvis jeg putter den i ovnen dypfrossen og lar den steke hvor lang tid tar det da??? gjestene kommer kl 6!! hjelp!!!

Kalkun skal helst tine sakte i kjøleskap 2-3 døgn.

Den beste måten å "nød-tine" på er vel faktisk å legge den i kaldt vann, men selv der får du nok knapp tid er jeg redd..

Gjest navnelapp
Skrevet (endret)

Du må nok i butikken, ja. Ein kalkun kan tine på benken, men det tek framleis eit døgn. Men kalkunbryst er godt, det, og viss du ikkje er så rutinert er det mykje enklare å få til. Du kan bruke det same tilbehøret.

Endret av Alt godt
Skrevet

I fryseren?? Den burde ha vært i ovnen på dette tidspunkt.... Ferdig tint så klart. Makan til lite evne til å forberede seg...

Skrevet

Tror nok du må skaffe deg noe annet da, redd det blir for lite tid nå uansett.

U mad bro?

Skrevet

Hva ble det til middag? :)

Skrevet

Jeg ble også veldig nyskjerrig. Fortell TS! :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...