Gå til innhold

Hva regner du som gangavstand?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at folk har høyst ulik oppfatning av begrepet "gangavstand". Har opplevd at folk sier ikke gangavstand, og det viser seg at det tar 20 min å gå. Mens andre kaller det gangavstand selv om det kan ta en time. Hvor går grensen for deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gangavstand for meg er at det tar max 20-25min å gå.

• Liker 6
Skrevet

Ca 15 minutter max... Men så er det litt forskjell på hvor man går, om man går rundt i byen, så kan man faktisk gå en del. Om man går utenbys, så gjelder 15 min regelen.

• Liker 2
Skrevet

Ikke mer enn 15-20 minutter.

Husker jeg sa til noen som skulle et sted at det var i gangavstand fra busstoppet. Det tok toppen 7 minutter, noe de mente var aaaaltfor langt til å være gangavstand. :vetikke:

Skrevet

Jeg har gangavstand til jobb, det tar 15 minutter. Jeg har ikke gangavstand til butikken, for det tar 40minutter. Selvfølgelig klarer jeg å gå, men jeg ser ikke på det som gangavstand når jeg må bruke 40 minutter en vei :)

• Liker 2
Skrevet

10-15 min. Men opp til maks 30 minutter er også greit, spørs litt hva det gjelder.

• Liker 2
Skrevet

Støtter den på 20-25 minutter. Maks en halvtime. Etter det blir det som regel "for langt", -ikke fordi jeg ikke klarer å gå lenger men fordi det begynner å ta plagsomt lang tid.

• Liker 3
Skrevet

Halvtime, max.

• Liker 1
Skrevet

Ca 3 km, som vil ta ca en halv time for meg å gå.

Skrevet

15 min. 20 er absolutt maks.

• Liker 1
Skrevet

ca 3-4 km. Jeg går meget fort.

Skrevet

Det kommer an på. Jeg synes det er for langt å måtte gå 15 minutter til busstoppet, men synes det er greit å gå 30 minutter til jobb. Skal jeg på butikken og handle noe småtteri er det gangavstand med inntil en halv time, men om jeg skal handle mye og tungt så er det ikke greit med mer enn fem minutter.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Gangavstand for meg er rundt 30-40 minutter, jeg pleier å gå omtrent uansett hvor jeg skal i denne byen, og alt jeg trenger ligger maks 40 minutter unna.

Men jeg har alltid gått ut ifra at andre ikke gjør det, så hvis det er noen andre enn meg smo skal gå så er det maks 20 minutter.

• Liker 1
Skrevet

10-15 minutter.

Ut over det er i mine øyne ikke gangavstand, selv om det så klart er mulig å gå. Da tar man heller bussen, trikken eller t-banen.

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på hvor jeg skal. Om jeg skal på butikken og handle mat orker jeg ikke å gå 30 minutter for å være der i ti minutter. Men kan godt gå 30 minutter til skolen når jeg uansett skal være der hele dagen. Sjelden jeg går et sted som tar lengre enn 45 min.

• Liker 1
Skrevet

Støtter 20-25 minutter. Har ikke sertifikat, bor på et sted langt unna alt og med dårlig kollektivtrafikk. Derfor går jeg veldig mye, er vant med å gå i over en time for å komme meg et sted. Men normal gangavstand vil jeg si er maks 20-25 minutter.

Skrevet

Personlig - ca en time. Jeg skal gå hjem i natt, 1,5 time, da jeg renger med det er taxikø så det holder i Oslo.

Selv om jeg gjerne går en time sier jeg ikke at dette er gangavstand til venner. Anslår alltid hvor lang tid det tar å gå. Men har bommet på dette - har innsett at mine 15 minutter uten å bli svett, fort kan bety 30 slitsomme minutter for andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...