Gå til innhold

Har vært singel i 11 år

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er blitt 32 år gammel mann, og har vært singel di siste 11 årene. Grunnen er sykdom som har holdt meg ute av både arbeidsliv og sosiale settinger disse årene. Jeg anser meg selv som over gjennomsnittet pen og som en morsom grei fyr, men er det slik at dere damer ville unngått meg for alt dere kunnet pga min ballast som singel så lenge? Omså hvorfor

Videoannonse
Annonse
Gjest spavalica
Skrevet

Nei,det er ikke turn off i det hele tatt :filer:

Skrevet

Jeg ville ikke det.. Ser ikkepå hvor lenge noen har vært singel, men kvalitetene mannen har :)

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg har vært alene i seks år. Rett og slett fordi jeg ikke har funnet en mann jeg vil etablere meg på nytt med. Ennå.

Ingen av de mennene jeg har datet, har syntes det var inattraktivt at jeg har vært lenge alene.

Tror nok noen vil ha mer problemer med å fordøye årsaken til at du har vært singel lenge, enn antall år du har vært alene.

Håper du er frisk og rask igjen nå!

Skrevet

Jeg er blitt 32 år gammel mann, og har vært singel di siste 11 årene. Grunnen er sykdom som har holdt meg ute av både arbeidsliv og sosiale settinger disse årene. Jeg anser meg selv som over gjennomsnittet pen og som en morsom grei fyr, men er det slik at dere damer ville unngått meg for alt dere kunnet pga min ballast som singel så lenge? Omså hvorfor

Syns ikke du bør uroe deg. Hvor interessert er du egentlig i en dame som forlanger at du skal ha x antall kjærestebrudd bak deg for at hun skal være interessert i deg ? Sånne folk bør du ikke gi 1 sek av tiden din uansett.

• Liker 2
Skrevet

Heller en som har vært singel i 11 år enn en som har 10 forhold bak seg i løpet av de 11 årene.

• Liker 6
Skrevet

Nei, det ville ikke brydd meg hvor lenge du hadde vært singel. Det har jo en veldig rasjonell forklaring:P Det er nå folk som går single lenge selv om de har tilgang til alt av sosiale settinger:P

Og heller noen som har vært singel lenge enn dem som har en sti av mislykka forhold bak seg!

Vurdert å gå på dame-jakt på nettet? Ikke nødvendigvis dating sider, men det også om du vil. Jeg traff kjæresten min på gamle Nettby:P Vi er sammen enda, snart 3 år^^, <3

Lykke til:) Kjærlighet har en sånn rar tendens til å falle rett i fanget ditt når du minst venter det:P

Skrevet

Vurdert å gå på dame-jakt på nettet? Ikke nødvendigvis dating sider, men det også om du vil. Jeg traff kjæresten min på gamle Nettby:P Vi er sammen enda, snart 3 år^^, <3

Hehe gøy å se at flere traff sin kjæreste på nettby. Vi har vært sammen i snart 5 år ;o)

Skrevet

Heller en som har vært singel i 11 år enn en som har 10 forhold bak seg i løpet av de 11 årene.

Helt enig i det. Forutsatt at han ikke har hatt en røys med ONS eller lignende i de årene. At han rett og slett har vært singel er selvsagt ikke noe problem. Foretrekker det fremfor en som har vært i et langvarig forhold også, det blir så mye bagasje man får med seg.

• Liker 3
Skrevet

Singel i 11 år er langt mindre turnoff enn om du skulle hatt 11 mislykkede forhold bak deg.

Skrevet

Har du vært syk i 11 år? :(

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært syk i 11 år? :(

ja :( helsevesenet i norge er ikke helt på topp når det ikke er abc sykdommer.....

Men jeg må jo si jeg blir litt overrasket over at ingen her synes det er turnoff med dette. Synes alle vennene mine snakker om de vil ha folk med erfaring osv

Skrevet

Akkurat det at en har vært lenge singel er ikke noe problem i seg selv. Det som kan komme til å skape litt bølger er imidlertid usikkerheten som kan dukke opp dersom forholdserfaringen din og hun du treffer sin er veldig ulik. Det ukjente er ofte litt skummelt. Mitt råd er å ikke la det komme imellom; ta utfordringen og bli kjent - samme om det er singel i 11 år, 11 forhold bak seg eller 11 år langt forhold.. En skal ikke skue hunden på håret ;)

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det at en har vært lenge singel er ikke noe problem i seg selv. Det som kan komme til å skape litt bølger er imidlertid usikkerheten som kan dukke opp dersom forholdserfaringen din og hun du treffer sin er veldig ulik. Det ukjente er ofte litt skummelt. Mitt råd er å ikke la det komme imellom; ta utfordringen og bli kjent - samme om det er singel i 11 år, 11 forhold bak seg eller 11 år langt forhold.. En skal ikke skue hunden på håret ;)

Strengt tatt er det vel ikke det man gjør heller. Om man styrer unna en hund som har bitt noen 11 ganger, (en mann/ dame med 11 forhold på 10 år) så er jo ikke grunnen til at man styrer unna utseende/overfladisk inntrykk av personen.

Skrevet

Jeg er gift med en mann som har vært single i over 5 år før han møtte meg. Han hadde aldri bodd sammen med ei dame heller, og dette i en alder av 32. Må legges til at han var ukependler og reiste mye i jobben.

Det som jeg ser som største utfordring er at man begynner å bli litt sær og mindre fleksibel med årene, man er vant til å gjøre ting på sin egen måte og det skurrer kanskje med den man plutselig bor sammen med. Her er det viktig med toleranse på begges sider.

For oss har det forresten gått strålende, vi har vært sammen i 10 år og gift i 8, har et trygt og stabilt samliv.

• Liker 1
Skrevet

Strengt tatt er det vel ikke det man gjør heller. Om man styrer unna en hund som har bitt noen 11 ganger, (en mann/ dame med 11 forhold på 10 år) så er jo ikke grunnen til at man styrer unna utseende/overfladisk inntrykk av personen.

Men er det ikke nettopp det du gjør, da? Forhåndsdømmer, altså.

Spennende analogi. Forresten. At du sammenligner brutte forhold med det å bli bitt, og at årsak for alle legges på en part...

Skrevet

Jeg for min del hadde hatt større problemer med å svelge at du har holdt deg unna sosiale settinger og ikke har jobber på 11 år om jeg forsto deg rett. Kommer jo ann på sykdommen din det med arbeidet, men et nettverk er superviktig at en jeg skal involvere meg med har.

Men sånn helt ærlig hadde jeg vel klart å overse det om mannen va fantastisk, i såfall hadde han måtte blitt en del av min vennegjeng. Noen asosial type passer ikke med meg ;)

• Liker 1
Skrevet

Men er det ikke nettopp det du gjør, da? Forhåndsdømmer, altså.

Spennende analogi. Forresten. At du sammenligner brutte forhold med det å bli bitt, og at årsak for alle legges på en part...

Det å skue hunden på hårene/forhåndsdømme, baserer seg jo gjerne på at man har en oppfatning om en person på lite/intet grunnlag. At man drar slutningen at en person som har hatt 11 kjæresteforhold på 11 år, ikke er lik en selv, forelsker seg for lett, går ut av forelskelse for lett, tydeligvis ikke klarer å være singel, foreløpig ikke har evnet noe annet en kortvarige kjæresteforhold = basert på en faktaopplysning og har ingen verdens ting med å forhåndsdømme.

Bite analogien tok du tydeligvis ikke.

Har hun/han blitt dumpet 11 ganger på 11 år (50/50 ) har det jo ingen nevneverdig betydning for for holdbarheten av det jeg sa ovenfor.

Skrevet

Jeg synes ikke det er turn-off. Som mange andre her sier, er det mer turn-off med x antall mislykkede forhold. Er du en bra fyr, bryr jeg meg ikke om hvor mange kjærester du har hatt tidligere eller hvor sosial du pleier å være.

Skrevet (endret)

Det å skue hunden på hårene/forhåndsdømme, baserer seg jo gjerne på at man har en oppfatning om en person på lite/intet grunnlag. At man drar slutningen at en person som har hatt 11 kjæresteforhold på 11 år, ikke er lik en selv, forelsker seg for lett, går ut av forelskelse for lett, tydeligvis ikke klarer å være singel, foreløpig ikke har evnet noe annet en kortvarige kjæresteforhold = basert på en faktaopplysning og har ingen verdens ting med å forhåndsdømme.

Bite analogien tok du tydeligvis ikke.

Har hun/han blitt dumpet 11 ganger på 11 år (50/50 ) har det jo ingen nevneverdig betydning for for holdbarheten av det jeg sa ovenfor.

Nei. Da tok jeg nok ikke den sammenligningen helt. Hang meg opp i "har bitt" :) Men jeg mener fortsatt at det er forhåndsdømming, altså. Slik jeg ser det har du kun èn opplysning: personen har 11 forhold bak seg. Resten er slutninger basert på den ene opplysningen. Som jeg sa over: Ta sjansen. Bli kjent med personen først! Da har du mer å basere om personen evt. er noe for deg på! Folk overrasker overraskende ofte :)

Et lite apropos sånn til slutt: Din definisjon av forhåndsdømming er lik min. Det er når man har en opppfatning om noen på lite/intet grunnlag. Èn eneste faktaoppysning er litt tynt, synes nå jeg.

Endret av PanLi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...