Gå til innhold

Nyttår og barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere skal feire nyttår med barn og alkohol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal.

Serverer Øl/vin til nyttårsmiddagen.

Når ungen (1,5 år) er lagt blir det kaffe avec og kansje en drink.

Ingen som skal bli fulle, men kose oss skal vi:)

Skrevet

Vi skal. Tror det blir servert øl til middagen. Så blir det sannsynligvis ikke noe alkhol før etter barna er i seng. Har selv baby på 6 mnd og blir nok ikke å ta noe alkohol ettersom h*n sover inntil vår seng, ved siden av meg. Tar jeg noe blir det en bailys etter barna er i seng.

Skrevet

5 unger ingen alkohol,nyttårsafta og ikke julafta heller!

barn fortjener edru voksne på slike dager!

• Liker 2
Skrevet

Regner med det blir øl og vin til maten :)

Skrevet

3 barn på 3, 6 og 8 år her. Ingen alkohol vil bli servert.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de voksne ikke blir synlig beruset ser jeg ingenting galt i at det serveres alkohol.

• Liker 5
Skrevet

Barn på 2 mnd, 2,5 år, 8 år og 11 år og de som vi er invitert til skal ta seg hver sin øl til maten. Jeg ammer så jeg drikker ikke og min forlovede drikker ikke alkohol.

Skrevet

Det blir servert vin/øl til maten, 3 barn her i kveld i aldren 4-7 år.

Tar vel et eller to glass vin, ikke noe mer enn det. Det hender faktisk at vi gjør det til middagen en helt vanlig onsdag også! :sjokkert:

Gjest Annaires
Skrevet

Tre barn nesten 3, 1,5 og 1 år.

Middag med vin, og sikkert vin etterpå også.

Ungene legger seg til vanlig tid, rett etter middagen.

Frøkna vår (på nesten tre), begynner å bli litt syk så jeg holder meg kjørbar i tilfelle vi må dra hjem (skal egentlig overnatte).

Skrevet

Jeg skal ikke, men så lenge jeg kan huske har vi vært hos et vennepar av mamma og pappa på nyttårsaften og de har drukket, med måte, i alle år.

Skrevet

vi blir nærmere 20 stykker med barn fra 4 mnd til ca 13. Har blir det litt drikke til de som ønsker. Flere av oss som ikke drikker av ulike grunner, så om det skjer noe er alltid noen barna er trygge på helt edru og kjørbare. Ikke noe fyllekalas, bare kos.

Skrevet

Ett barn, 1 år gammelt. Vi har vin/øl til mat og noe til kaffen. Etter at barnet er lagt blir det kanskje en øl eller to til, men ikke noe fyll, det er uaktuelt! Vi er hos meg, så skulle det være noe så er det rett ut. Det er flere her som er edru, med bil, dersom noe skulle skje. Fyll har ingenting i nærheten av barn å gjøre, men å se voksne mennesker nyte litt alkohol til mat går bra syns jeg.

Skrevet

Jeg skal ikke nyte alkohol, men det er pga valpen, ikke på grunn av baben. Hun blir lagt i 19 tida og sover til 9.30 uansett. Vi har prøvd med raketter utfor soveromsvinduet også.

Skrevet

Vi skal spise middag hos svigers med niesa mi på 6 år tilstede. Jeg regner med at de fleste kommer til å drikke øl eller vin til maten. :)

Det er ikke noe problem med å kombinere barn og alkohol så lenge man utviser måtehold. Klarer man ikke å holde seg i tøylene er det like greit å holde seg edru.

Skrevet

5 unger ingen alkohol,nyttårsafta og ikke julafta heller!

barn fortjener edru voksne på slike dager!

yes,endelig noen som skjønner noe hvordan ting bør være.

men skal samtidig si en ting.,tar man en øl eller to så ere greit,men det stopper det også.fulle folk rundt barn er tragisk.

skal en absolute drikke seg full,så bør en først få barnevakt :))

Skrevet

Har vokst opp med foreldre som drakk for å kose seg, aldri for å bli fulle. Har ikke sett dem fulle én eneste gang, selv om de har drukket alkohol ved de fleste "store anledninger" som f.eks. nyttårsaften.

Å drikke alkohol må ikke nødvendigvis føre til fylla, noen klarer å drikke med måtehold!

• Liker 2
Skrevet

1 glass vin i løpet av kvelden og 1/2 glass til midnatt. Såpass må barna tåle en gang i året. De lærer at alkohol kan nytes - også i begrensede mengder. Flatfyll var vi ferdige med før barna kom til verden.

Skrevet

Hvor mange av dere skal feire nyttår med barn og alkohol?

IKKE jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...