Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2011 #1 Skrevet 31. desember 2011 Vi har et voksende problem, nemlig barnet til en venn. Det er jo en kjent sak at barn som får styre mye selv ofte er freidige og søte som små, men blir ganske ufordragelige som større. Dette er et barn som i mine øyne har lite grenser, men som derimot trenger det sterkt. I nytt hus og med ny bil er jeg direkte redd for å ha de på besøk, det ender alltid med at noe blir ødelagt eller grisete. Irriterer meg over at foreldre ikke tar ansvar, og holder barna litt i ørene når de er hos andre. Vi er veldig glad i, og vandt med masse barn, så at uhell kan skje er ikke noe nytt. Men her vet jeg ikke hva som skal gjøres, det begynner å gå på vennskapet løs. Synes det er feil når vi til stadighet må snakke til andres barn...
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 Sånne foreldre irriterer meg grenseløst. De snakker gjerne varmt om fri oppdragelse og beskriver barna sine som selvstendige, utforskende og trygge. Andre folk ser barna som ufordragelige bøller som de helst ikke vil tilbringe mer tid enn høyst nødvendig med. Det er synd på slike barn. Jeg ville sagt "mitt hus, mine regler". Hos oss er det ikke lov å klatre i sofaen, hoppe i senga, leke med pyntegjenstander osv. Du har jo ingen rett til å blande deg oppi hvordan foreldrene velger å oppdra sine søte små krapyl, men du har all verdens rett til å si noe om hvordan man oppfører seg i deres eget hjem. Klarer du ikke å si fra så får du vurdere å trekke deg litt unna disse vennene til barna er så store at de ikke blir med på besøk lengre.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Jeg har venninne med en sånn sønn. Ting blir alltid ødelagt og egne unger blir lei seg fordi de vet å ta vare på tingene sine. Jeg har løst det på den måten at vi treffes ute eller hjemme hos henne og ytterst sjeldent hjemme hos oss. Forøvrig så mener jeg at man har rett til å snakke til andres barn i eget hjem. Frustrerende når foreldrene sitter der og ikke sier noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå