Gå til innhold

.................

Fremhevede innlegg

Skrevet

Betale for å være medlem? Høres pussig ut.

Har noen prøvd nettstedet OkCupid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg med flere gjør så godt vi kan for å få i gang en interessant og artig samtale.

De damene jeg har fått meldinger av er mye mer bak mål enn det eksempelvis jeg er. Damenes meldinger er som hovedregel av typen; "skjer a?", "hatt en fin helg eller?", "hvorfor har du valgt det nicket?", osv. Da spør jeg gjerne om ting som de burde lest i min profil, bare for å se hvor interesserte de egentlig er.

Takk du, men jeg fortelle deg at mannfolk stort sett skriver korte meldinger. Har fått uendelig mange "skjer'a?"-mail. de gidder jeg rett og slett ikke svare på! 7 av 10 jeg mottar er tosetningsmailer.

Fikk slik melding av en mann i dag. Så gikk jeg inn på profilen hans. Den begynte ganske bra, helt til jeg så at han var barnløs og ønsket seg barn. tydeligvis hadde han bare sett på profilbildet mitt før han sendte brevet. Hadde han lest den så hadde han sett at jeg er ferdig med barn og vil ikke ha flere.

Jeg har ikke "puppebilder", bare ett helt vanlig bilde av ansiktet mitt. Har egentlig vurdert å ikke ha bilde i det hele tatt fordi jeg får mange mail der det er tydelig at mannen ikke har lest profilteksten... Kanskje jeg hadde fått flere interessante mail om jeg skippet bildet?

Skrevet

Hvis du tenker deg om så finner du ut at det jeg skrev ikke er bare tull og fjas.

Steinar er for smart for dere damer:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er såå enig med TS:)

Er selv jente og har prøvd nettdating.

Første gangen jeg prøvde hadde jeg et modellbilde av meg som profilbilde og bikinibilder osv i billedmappen. Ville jo vise hvor pen jeg var må vite :sjenert: (kan skylde på at jeg var ung og dum:p)

Joda, fikk mye respons og noen skriver fremdeles til meg 3 år etter. Likevel, lite gull og mye gråstein:p Hadde ikke skrevet noe særlig i profilteksten, utenom kjedelige og standarting. Blant annet at jeg jobbet som bartender og likte å feste (dere kan jo tenke dere hvor seriøse typer som tok kontakt :ironi:) Møtte en fyr som ble kjæresten min og brukte meg som trofe for en liten stund, før det ble slutt.

Noen år senere (nå i høst) meldte jeg meg inn på samme side, men endret strategi:

- Brukte et vanlig søtt smilebilde, der jeg så verre ut enn i virkeligheten. Det var et kjedelig bilde som verken utstrålte sex eller ekstremt pen. La ikke ut noen bikinibilder, at kroppen er fin kan de få se når de møter meg:)

- Skrev litt om meg selv og skrev bevisst ting som er lette å starte en samtale utfra. Enhver dumskalle kunne finne noe å spinne videre på utifra profilteksten min:p Prøvde å få fram personligheten min, og dessuten skrive sånn at jeg lukte ut de som faktisk ikke passer meg.

Jeg fikk færre meldinger, men bedre. Kvalitet foran kvantitet slik som før. Mange færre kommenterte kun utseende og jeg fikk ingen useriøse sexhenvendelser.

Fant en bra fyr som jeg gikk på kino med. Han ble positivt overassket over utseendet, mye kjekkere enn om det omvendte skulle skje :fnise:

Vi passer sammen som hånd i hanske og er kjærester nå :rodmer:

Om jeg skulle bli singel igjen skal jeg gå for 1) "stygt" profilbilde og 2) gjennomtenkt og personlig profiltekst ;)

• Liker 7
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Steinar er for smart for dere damer:)

Ja, er guddommelig mye visdom i alle onelinerne hans.

• Liker 4
Skrevet

Min erfaring er at kvinner på nettdating sider er ekstremt bortskjemte! De får så mye oppmerksomhet(mange av dem i hvertfall) at man må virkelig gjøre en real innsats for å bli kjent med kvinner på slike sider!

Kan være veldig demotiverende til tider, når man virkelig prøver å få kontakt, men bare får kjedelige og korte svar i retur:(

Katten sa det veldig bra; man må være to for å danse tango;)

• Liker 2
Gjest Vampen
Skrevet

Det funker ikke å fortelle om seg selv i profilen. De fleste mannfolka liker harde nøtter de må fiske ting ut av. Seriøst.. Etter jeg ble mer voksen og mer åpen har mannfolka blitt langt mer uinteressert enn da jeg var ung og usikker. De sier de ønsker kvinnfolk med meninger og selvstendighet, men jeg har ikke opplevd noe som støtter opp mot den.

Så jeg drar rett og slett på meg et forsiktig og sjenert ytre når jeg blir kjent med mannfolk, ellers skremmer jeg dem bare. Når vi har blitt kjent og jeg får sjarmert dem, først da kan jeg være meg selv 100%, og da er jeg bare søt! Sukk.

At jeg møter feil mannfolk? Tja. Jeg synes nesten alle jeg har møtt er ulike og fra ulike miljø.

Jeg har motsatt erfaring. Jeg synes det virker som meninger, selvstendighet, humor og litt utfordring er noe mange menn liker. Om alle menn ble skremt bort av alternativet til et forsiktig og sjenert ytre hadde nok mange av oss hatt en fremtid som gamle, single jomfruer. :lur: Det finnes sikkert de som liker det også, men for meg er ikke en mann som ikke tåler noe annet enn sjenerte småpiker, så veldig spennende i utgangspunktet.

• Liker 1
Gjest Bustenskjold
Skrevet

Det funker ikke å fortelle om seg selv i profilen. De fleste mannfolka liker harde nøtter de må fiske ting ut av. Seriøst.. Etter jeg ble mer voksen og mer åpen har mannfolka blitt langt mer uinteressert enn da jeg var ung og usikker. De sier de ønsker kvinnfolk med meninger og selvstendighet, men jeg har ikke opplevd noe som støtter opp mot den.

Hæ? Neiggu om jeg hadde orka å sitte på date med et kvinnfolk jeg måtte "tolke ihjel"..

Noen liker kanskje usikre ungjenter de kan forme som de vil, men fy pøk så kjedelig da?

Så jeg drar rett og slett på meg et forsiktig og sjenert ytre når jeg blir kjent med mannfolk, ellers skremmer jeg dem bare. Når vi har blitt kjent og jeg får sjarmert dem, først da kan jeg være meg selv 100%, og da er jeg bare søt! Sukk.

Jaja, deg om det..

Ville vel heller blitt skremt av den sjenerte, forsiktige typen, siden det er så langt ifra min type kvinne det er mulig å kvinne..

Gjest Vampen
Skrevet

Hæ? Neiggu om jeg hadde orka å sitte på date med et kvinnfolk jeg måtte "tolke ihjel"..

Noen liker kanskje usikre ungjenter de kan forme som de vil, men fy pøk så kjedelig da?

Jaja, deg om det..

Ville vel heller blitt skremt av den sjenerte, forsiktige typen, siden det er så langt ifra min type kvinne det er mulig å kvinne..

Det samme kan sies den andre veien. :) En sjenert bøtteknott som man må dra ting ut av er ikke sexy. Det minst sexy jeg har opplevd er en fyr som sendte en kompis bort for å snakke med meg. "Kompisen min har sett på deg i hele kveld, men han tør ikke komme bort å si hei fordi han er så sjenert. Kan ikke du gå bort og hilse på ham?". Next! Nå er jeg, heldigvis, pensjonert fra slike nettsider. Men den gangen jeg prøvde meg på slike sider var det de som fremstod som morsomme, selvsikre og smarte som fanget oppmerksomheten. Det er de som gjør seg bemerket. Intetsigende og forsiktig blir en del av bakgrunnen.

Gjest Bustenskjold
Skrevet

Det minst sexy jeg har opplevd er en fyr som sendte en kompis bort for å snakke med meg. "Kompisen min har sett på deg i hele kveld, men han tør ikke komme bort å si hei fordi han er så sjenert. Kan ikke du gå bort og hilse på ham?"

Var dette på den ukentlige bingoen eller den månedlige bussturen til Strømstad btw? :lur:

Vel, men ville du trodd at jeg i real life er den sjenerte og forsiktige personen som ikke nærmer seg en jente selv?

Nå ville jeg heller aldri ha sendt en kompis, men jeg merker selv at jeg tør opp i det øyeblikket jenta smiler til meg og viser oppriktig interesse.

Jeg tør å si at jeg har både selvtilliten og kvalitetene, men jeg er alt annet enn en "ice-breaker"..

Gjest Vampen
Skrevet

Var dette på den ukentlige bingoen eller den månedlige bussturen til Strømstad btw? :lur:

Vel, men ville du trodd at jeg i real life er den sjenerte og forsiktige personen som ikke nærmer seg en jente selv?

Nå ville jeg heller aldri ha sendt en kompis, men jeg merker selv at jeg tør opp i det øyeblikket jenta smiler til meg og viser oppriktig interesse.

Jeg tør å si at jeg har både selvtilliten og kvalitetene, men jeg er alt annet enn en "ice-breaker"..

Vel, jeg kan si så mye som at det ikke ble bingo! :lur: Å begynne med øyekontakt og smil er greit. Å sende en kompis er ikke greit. I RL har jeg som førstekrav at han tør å prate til meg selv om han har lyst til det. På nett bør han kunne skrive noe mer spennende enn "hvem er så denne jenta da?" og ha en profil som er litt mer interessant enn å lese ordboka fra perm til perm. En av de profilene jeg husker best er en fyr som hadde skrevet hvordan livet som dama hans ville bli, på en humoristisk måte. Den fikk meg til å le, og det var nok til å vekke nysgjerrigheten.

Jeg tror forøvrig at det er viktig at profilen gir et riktig inntrykk av hvem du er og hva du ønsker. Jeg ville f.eks aldri ha gitt inntrykk av at jeg er sjenert og forsiktig, for en mann som er ute etter det er ikke noe for meg. Like lite som jeg er noe for ham. Det er bortkastet tid for begge. Det gjelder forøvrig også RL. At man forsøker å vise seg fra sin beste side i en dating-fase er en ting, men jeg avskyr spill og at folk gir inntrykk av å være noe annet enn de er. Bildet man sender ut bør ha rot i virkeligheten.

Gjest Bustenskjold
Skrevet

Vel, jeg kan si så mye som at det ikke ble bingo! :lur: Å begynne med øyekontakt og smil er greit. Å sende en kompis er ikke greit. I RL har jeg som førstekrav at han tør å prate til meg selv om han har lyst til det. På nett bør han kunne skrive noe mer spennende enn "hvem er så denne jenta da?" og ha en profil som er litt mer interessant enn å lese ordboka fra perm til perm. En av de profilene jeg husker best er en fyr som hadde skrevet hvordan livet som dama hans ville bli, på en humoristisk måte. Den fikk meg til å le, og det var nok til å vekke nysgjerrigheten.

Jeg tror forøvrig at det er viktig at profilen gir et riktig inntrykk av hvem du er og hva du ønsker. Jeg ville f.eks aldri ha gitt inntrykk av at jeg er sjenert og forsiktig, for en mann som er ute etter det er ikke noe for meg. Like lite som jeg er noe for ham. Det er bortkastet tid for begge. Det gjelder forøvrig også RL. At man forsøker å vise seg fra sin beste side i en dating-fase er en ting, men jeg avskyr spill og at folk gir inntrykk av å være noe annet enn de er. Bildet man sender ut bør ha rot i virkeligheten.

Hører mye om at kvinner vil ha menn som får dem til å le ja..

Hva handler det om? Evne til å ta seg selv uhøytidelig?

Hvordan stiller du deg forresten til en mail med toppen en eller to setninger, men med en velskrevet profiltekst?

Eller omvendt, en mager profiltekst men velskrevet mail?

Gjest Vampen
Skrevet

Hører mye om at kvinner vil ha menn som får dem til å le ja..

Hva handler det om? Evne til å ta seg selv uhøytidelig?

Hvordan stiller du deg forresten til en mail med toppen en eller to setninger, men med en velskrevet profiltekst?

Eller omvendt, en mager profiltekst men velskrevet mail?

Hva som får en til å le finnes det vel like mange svar på som det finnes mennesker. Jeg vet ikke helt om jeg er representativ, for jeg er svak for en litt arrogant humor. :sjarmor: Men ja, å ta seg selv uhøytidlig kan også være morsomt. Profilen jeg nevnte fremstilte i bunn og grunn tilværelsen som fyrens dame som ganske kjip, siden han vel hadde overdrevet sine mindre sjarmerende sider ganske kraftig. Han fremstod som lite selvhøytidelig, og det måtte man vel være for å svare på den også.

Jeg er nok igjen lite representativ, for jeg bryr meg egentlig filla om lengden på både profil og meldinger. En setning som fanger interessen er bedre enn en vegg av plattheter. Kvalitet over kvantitet. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...