Gå til innhold

FB: Blogen til min samboer

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Samboeren min har en blog her og ønsker feedback på den (innhold). Så hva burde bli bedre/mindre av osv.

http://kristinehals.blogspot.com/

3... 2... 1... FYR LØS!!!

Endret av saug
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er eyesygge? :klo:

Skrevet

Rettskriving :sjenert:

Også bør ho ikkje la kjæresten sin få legge sminken flere ganger ;)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Åh jeg blir så glad av sånne tråder som dette :fnise:

Skrevet

Rettskriving :sjenert:

Også bør ho ikkje la kjæresten sin få legge sminken flere ganger ;)

Det var vel omtrent det eg tenkte også... :sjenert:

Skrevet

ja, veit det er mykje som kan gjerast her. Men vist me ser vekk fra skrive leif og at det er "ein smule" LOL. Kva burde bli bedre?

Skrevet

Har du word eller et program som ligner? I så fall bør du skrive innleggene der først med retteprogrammet på, og deretter lime dem inn i bloggen din. Flaut mange skrivefeil.

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Beklager om jeg er for direkte, men du burde få kjæresten din til å slette bloggen sin. Man vil ikke ha noe sånt knyttet til sitt navn.

• Liker 2
Skrevet

Feil eg finner med bloggen er at tekseten ikkje er noko god i det heile, føler til tide at skriver (kjæresten min) snakker ned til sine lesere, litt som når man snakker til barn.

Men etter det som eg forstår her på dykk så er det bare all den feilskrivinga som er problemet og når det er fiksa så blir det bedre?

Btw utsende på bloggen er under arbeid så det blir bedre ;)

Skrevet

Hva er egentlig temaet til den bloggen her??

Skrevet

livet hennes og ting hun gjør/opplever i hverdagen

Gjest uAnonymBruker
Skrevet (endret)

Hmm jeg vet ikke jeg, den gir meg ingen verdens ting. For at jeg skal lese en blogg og like den så må den være inspirerende, interessant, morsom eller i det minste ha fine bilder.

Det spiller ingen rolle hvordan bloggen ser ut om den ikke klarer å holde på oppmerksomheten min utover det første innlegget.

Endret av uAnonymBruker
Gjest Apophis
Skrevet

Syns det er litt interessant hvordan tittel er "blogen min", mens det i innlegget er samboeren din sin..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er litt interessant hvordan tittel er "blogen min", mens det i innlegget er samboeren din sin..

Pluss at begge har samme skrivestil/antall skrivefeil.

Og ts er oppført som kvinne.

;)

Men altså:

Bloggen er vel fin den. Sikkert hyggelig for slekt og venner å lese litt om livet til Kristine. Den er vel neppe beregnet på det store publikum uansett? Alle blogger sikter ikke mot tusenvis av lesere.

Det som burde rettes på:

- Sørg for bedre rettskriving. Med et godt retteprogram så klarer selv dyslektikere å skrive nesten feilfritt. Ikke at det er nødvendig å skrive feilfritt, vi feiler vel litt iblant alle sammen. Men en blogg med mange skrivefeil blir fort slitsom å lese. Man glemmer innholdet fordi man henger seg opp i feilene.

- Prøv å gå litt mer i dybden på det du skriver om. Skriv hva du tenker og føler rundt det du skriver om, uten å bli altfor personlig. Man trenger jo ikke å blottlegge seg selv helt heller.

- Prøv å finne deg et tema eller en stil som passer deg. Fjortisblogger der man skriver at man kjøpte ny øyeskygge i går passer ikke for en voksen dame. Men det er nå min mening.

- Vær mer kritisk i bildevalg. Lær litt om hvordan man tar gode bilder (ikke for mye rot og forstyrrende elementer i bakgrunnen), velg heller noen få gode bilder enn mange mindre gode.

- Om du velger å skrive om hverdagslige ting, så prøv å gjøre det morsomt/informativt/inspirerende eller et eller annet. Å bare ramse opp hva man har gjort er for fjortis etter min smak. Hvis du ønsker deg flere lesere utenom familie og venner så bør du nok tenke mer på hva som er interessant for andre å lese. Et generelt råd til folk som ønsker å skrive (enten det er snakk om blogger, noveller eller romaner) er å skrive om ting man har peiling på. Skal man lage en blogg om sminke og mote så bør man ha over gjennomsnittlig peiling på sånt, osv. Så finn deg et tema som du kan mye om. F.eks. håndarbeid/skaperglede. Du kan legge ut bilder av ting du lager, skrive om gleden over å lage ting, komme med tips og oppskrifter som du har laget selv osv.

• Liker 1
Skrevet

Må bare sei takk til AnonymBruker ein stooor takk. Posten din har opnet augene til min samboer.

Til deg Apophis; grunnen til at den heiter FB: Bloggen min var at det skulle med rett vere fra min samboer. At eg står som kvinne er sikkert av at eg har valgt feil.

Det er mange her som klager over at det ikkje er noko rettskriving, det er greit at det er ein som skriver det.

Skrevet

Kva synst dykk om bloggen no? Ho har sett seg ned for å gjere den betre og fortelje på ein betre måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...