AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Det siste halvåret har jeg blitt mer følsom og irritert under mensen,og har ikke kjent dette i så sterk grad før. Nå kan jeg plutselig begynne å grine eller bli veldig irritert.Virker som det har blitt mye sterkere helt plutselig. Før ble jeg litt mer følsom og kunne være litt irritert,men som regel var jeg faktisk i ganske vanlig humør når jeg hadde mensen.Jeg er i slutten av 20-årene så syns det var merkelig at det kom sånn plutselig. Er deprimert i tillegg,og de siste månedene har vært tøffe så kan det ha en sammenheng kanskje eller? Noen som vet?
SEHS Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 Har hatt det sånn, og ja da hadde jeg såkalt senket stemningsleie (en måte å si mild depresjon på). Aldri feil å ta en ekstra tur til fastlegen, dersom du stoler på h*n Ellers så er det rett og slett ofte forandringer i hormoner. Mange går jo flere år uten såkalt PMS, og får det plutselig etter å ha "blitt voksen" altså over tyve. Ville nok ikke bekymret meg nevneverdig, men vært litt obs.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Ok,bare syns det er litt skummelt.Føles som om jeg ikke har kontroll over min egen kropp. I dag begynner jeg for eksempel å gråte for ingenting,føler meg ør i hodet,har liten matlyst samtidig som jeg er sulten og er kvalm. Nesten så jeg lurte på om jeg var gravid,men så fikk jeg jo mensen og da er det vel ikke det heller.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #4 Skrevet 31. desember 2011 Du kan være gravid og få mensen opp til den tredje mnd.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #5 Skrevet 31. desember 2011 Uff,mulig jeg skal ta en test da..
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #6 Skrevet 31. desember 2011 Men jeg kan også tro at mensen kan forsterke depresjonen. Jeg har opplevd å bli mer sensitiv til hva andre sier til meg, kan gråte av ingenting og blir forbannet på kjæresten for hver minste ting.. Da boltrer jeg meg på soverommet for en dag og ser en feelgood film og tygger i meg litt smågodt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå