Gjest Brunhilde Skrevet 28. desember 2003 #21 Del Skrevet 28. desember 2003 Skal vi fremdeles gå ut fra at du eier sannheten - og at han ikke kjente dem...? Huntley, the caretaker at Soham Community College, the school Holly and Jessica attended, was one of the first people the police interviewed. Sakset fra "Guardian Unlimited". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. desember 2003 #22 Del Skrevet 28. desember 2003 Hva het vaktmesteren på skolen din? Hvordan så han ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 28. desember 2003 #23 Del Skrevet 28. desember 2003 Tex - Synst du er litt på viddene no, faktisk. (Men kan legge til at eg veit SVÆRT godt kva vaktmeister på skulen min heitte - både barneskulen og ungdomsskulen! og eg er frå ein kommune med ca. 10 000 innb...) Poenget her er, slik eg ser det, at me lever i eit rettssamfunn. Retten har gjeve henne ei straff dei meinar står til forbrytelsen. Denne straffa har ho no sona. (Slå opp ordet SONE i ei ordbok...) Det betyr, anten du likar det eller ei, at eg, du og ho faktisk er på likefot. Viss EG var truga på livet, ville eg ynskje at eg vart beskytta. No vert HO truga på livet - og face it - menneskerettane gjeld ikkje kun for personar med plettfritt rulleblad! Det skulle tatt seg ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. desember 2003 #24 Del Skrevet 28. desember 2003 Veeeel, spekulasjoner, selvsagt, men jeg tviler på at jentene var blitt med denne fremmede mannen hvis det ikke hadde vært slik at den snille lærerinnen deres hadde sagt det var greit. Hadde hun vært skyldig i å hjelpe/lure jentene i døden, ville hun blitt dømt for medvirkning til drap. Det ble hun ikke! Hun ble dømt for å ha hindret politiets arbeid ETTER at jentene var døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 28. desember 2003 #25 Del Skrevet 28. desember 2003 Hva het vaktmesteren på skolen din? Hvordan så han ut? Å be meg huske navnet etter 30 år er litt drøyt, men jeg kjente ham da godt da jeg gikk på skolen! Spørsmålet ditt er i tråd med dine andre innlegg: Kan man ikke svare - gå til motangrep! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 28. desember 2003 #26 Del Skrevet 28. desember 2003 Jeg bare lurer: hvem er det som skal ha monopolet på menneskerettighetene egentlig? Tex og en liten håndfull andre, eller jeg, Saddam, Maxime, Ian og resten av verden. Hva er mest rettferdig? Jeg bare spør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 28. desember 2003 #27 Del Skrevet 28. desember 2003 Poenget er vel at dama ikke vil flyttes, og hvorfor bruke skattepenger på å beskytte henne når hun ikke engang vil det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 29. desember 2003 #28 Del Skrevet 29. desember 2003 Poenget er vel at dama ikke vil flyttes, og hvorfor bruke skattepenger på å beskytte henne når hun ikke engang vil det.... EMK § 2.... Art 2. Right to life 1. Everyone's right to life shall be protected by law. No one shall be deprived of his life intentionally save in the execution of a sentence of a court following his conviction of a crime for which this penalty is provided by law. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 29. desember 2003 #29 Del Skrevet 29. desember 2003 Poenget er vel at dama ikke vil flyttes, og hvorfor bruke skattepenger på å beskytte henne når hun ikke engang vil det.... Hvorfor er narkotika ulovlig? Fordi det er farlig for de som bruker det. Hvorfor flytte denne dama? Fordi det er farlig for henne å være der. Myndighetene beskytter oss enten vi vil eller ikke. Det er nettopp deres ansvar når vi ikke får det til selv. Verstehen Sie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. desember 2003 #30 Del Skrevet 29. desember 2003 Herregud, her har det jo sklidd helt ut! :fy: Det er vel greit at hun får hjelp av politiet etter hun slipper ut fra fengselet, men...... det er nå litt merkelig da. Først viste hun om mordet og hvem drapsmannen var, så prøvde hun og forhindre at politiet skulle løse saken. Litt fengsel, og vips! Et nytt ansikt og navn og gratis flyttehjelp fra staten! Merkelig greier...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 29. desember 2003 #31 Del Skrevet 29. desember 2003 *Applaus til MarianneE* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 29. desember 2003 #32 Del Skrevet 29. desember 2003 det er nå litt merkelig da. Hva er det som er så merkelig med at rettsapparatet i England gjør jobben sin? De har jo et ansvar. Når det er grunn til å tro at hun blir satt i fare hvis hun returnerer til hvor hun kom ifra, så er du jo nødt til å gjøre noe. Men la meg gjette. Fuck her. Let'em all burn, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 29. desember 2003 #33 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg lurer på om enkelte debattanter har vanskelig for å forstå at noen ganger er bare ting slik, uansett hvor kjipt eller urettferdig det måtte virke. Menneskerettighetene er der av en grunn, og staten har også et ansvar fordi den skal verne alle. Fengselsstraff er en måte å "betale tilbake" til samfunnet, og når en da slipper ut, har en sonet sin straff. Hvor er forståelsen for rettsstaten både vi og engelskmenn lever i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 29. desember 2003 #34 Del Skrevet 29. desember 2003 Det som gir en ganske vond bismak er alle de ofrene som ikke får denne type hjelp av samfunnet.... Synes alt blir så utrolig feil når det er den kriminelle som får "all" hjelp og støtte. (Må jo også si at en plastisk operasjon, navnebytte og flytting intern i GB sansynligvis hadde vært billigere og gjort samme nytte i dette tilfellet). Tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå