Gå til innhold

Hvorfor skal hun hjelpes?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor skal hun =ikke= hjelpes?

Jeg synes det er flott at det ordner seg for henne, og har ingen problemer med å støtte utfallet i denne saken. Både med tanke på straffene de begge fikk, og oppfølgingen hun nå vil få etter å ha sonet ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun skal hjelpes er selvsagt,m en tenk hvor faelt aa maatte reise fra alt, forandre identitet/utseende!! At hun var dum og egoistisk; ja..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes utfallet av denne saken var ganske grei jeg og. At hun må forandre identitet og flytte blir sikkert ikke lett, men det er tross alt for hennes egen sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh...? Når ho har SONA straffa si - altså når ho har GJORT opp for det i høve til samfunnet, skal ho attende til eit mest mogeleg normalt liv. Det er jo det me ynskjer for alle straffedømde som slepp ut. For Carr er det ikkje mogeleg slik det er no - mange ville sikkert prøvd å 'ta lova i eigne hender', og ho ville ALDRI få ein reell sjans til å byggje opp livet sitt på nytt.

Politiet har som oppgåve å beskytte folk som er truga på liv/helse - òg tidlegare straffedømde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at hun har sonet fengselsstraffen sin etter så og så lang tid.

Men kan det virkelig forsvares å bruke så vanvittig med penger på at hun skal få det godt etterpå?

Ta heller pengene og pøs inn i politietaten, så kan de få gjort en bedre jobb, og kanskje tatt seg av de pårørende litt bedre. Det er vel stort sett de som fortjener et bedre liv, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at hun har sonet fengselsstraffen sin etter så og så lang tid.

Men kan det virkelig forsvares å bruke så vanvittig med penger på at hun skal få det godt etterpå?

Når det er en reell sjanse for at hun blir drept, er det det. Hun er jo faktisk IKKE dømt for å ha drept jentene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, greit nok at hun etter dommen ikke har drept jentene og jeg sier ikke at hun har gjort det heller. Jeg sier bare at gjør du noe kriminelt må du faktisk ta ansvar sjæl.

Hvis hun etter endt soning ønsker å flytte og bytte navn står det henne fritt. Men hun bør skaffe pengene selv. Eventuelt kan hun jo spørre etter kronerulling i nabolaget.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da går du jo glipp av hele poenget Tex. staten har et ansvar, og det ansvaret gjelder selv om hun ikke ønsker det slik. Hun vil jo ikke flytte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke at staten har et ansvar for henne i det hele tatt, og skal dama atpåtil kastes bort penger på mot sin egen vilje blir det hele enda mer latterlig i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke at staten har et ansvar for henne i det hele tatt' date=' og skal dama atpåtil kastes bort penger på mot sin egen vilje blir det hele enda mer latterlig i mine øyne.[/quote']

Men staten HAR et ansvar!!!!!!!!!!!!!! Det står i EMK § 2.

Om noen sa de ville drepe deg, synes du ikke da at staten burde hjelpe deg litt?

Art 2. Right to life

1. Everyone's right to life shall be protected by law. No one shall be deprived of his life intentionally save in the execution of a sentence of a court following his conviction of a crime for which this penalty is provided by law.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper fint lite hva man syntes - det er nå engang bestemt at slik skal det være - uavhengig av om man har medvirket til en kriminell handling eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg syns man mister den retten så snart man har medvirket i en kriminell handling av dette kaliberet.

Er dette det verste man kan dømmes for, slik at man skal risikere å bli drept?

Hun ble dømt til tre og et halvt års fengsel for å ha hindret politiets arbeid

Jentene var like fullt døde, uansett hva hun hadde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene var like fullt døde, uansett hva hun hadde gjort.

Veeeel, spekulasjoner, selvsagt, men jeg tviler på at jentene var blitt med denne fremmede mannen hvis det ikke hadde vært slik at den snille lærerinnen deres hadde sagt det var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde
Veeeel, spekulasjoner, selvsagt, men jeg tviler på at jentene var blitt med denne fremmede mannen hvis det ikke hadde vært slik at den snille lærerinnen deres hadde sagt det var greit.

Nå var vel strengt tatt denne "fremmede mannen" vaktmester på byens college, en by med ca 9000 innbyggere hvor folk stort sett var nært knyttet til hverandre...De kan jo være de allerede kjente ham?

Jeg er enig i at EMK, i dette tilfellet §2, skal legges til grunn når avgjørelsen om hva som skal skje tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...