Gå til innhold

Hvordan bli kvitt lukten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hjelper en venninne å vaske ut av dødsboet til faren hennes. Faren var gammel og alkoholisert, noe leiligheten bærer preg av. Flekker og slikt har vi klart å fjerne, men lukten (tobakk og uvasket, deprimert mann) ser ikke ut til å ville gå vekk, uansett hvor mye vi lufter. Noen som har noen erfaring med denne typen lukt? Lar den seg fjerne uten å male om/brenne ned?

Håper noen har noen gode tips!

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) For å få tung og vanskelig lukt ut av hus brukte vi kaffe, la det i tynne tøyposer rundtomkring. Det drar til seg lukten sammen med fuktighet som måtte befinne seg der. Samme metode har jeg brukt for å dra drittlukt ut av bil feks. Prøv det. Altså pulverkaffe, tørr, ikke brukt eller noe :)

Skrevet

Har dere prøvd å vaske med noe mad lav ph? Forskjellige vaskemidler man får kjøpt, evnt vanlig eddik? Min erfaring er at det hjelper mot lukt.

Men, bodde han der lenge, så kan det sitte så langt inne at riving av tapet, maling osv er eneste løsninga

Skrevet

Foreløpig har vi bare prøvd vanlig vask og lufting, men kaffe og eddik hørtes ut som noe man kan prøve :) Vil helst slippe å måtte male om også, bare det å få det til å SE pent ut har vært et slit uten like!

Skrevet

Du får rapportere om kaffe og annet fungerer. Men å male burde da være en enkel løsning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...