Gå til innhold

Sterk video, men verdt å se!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ikke inn på den?

Skrevet

Uff... Den var fæl. :tristbla:

Skrevet

Noen av dem var ekte tror jeg, ja. Så ut som de var filmet av overvåkingskamera eller helikopter.

jeg får ikke mammaen som sitter og vugger babyen ut av hodet. Der ser man hvor fort gjort det kan være, man "skal bare" en liten kjøretur og har barnet på fanget, men så....

Skrevet

Har sett den flere ganger tidligere, og gråter alltid litt hver gang :trist:

Skrevet

Er de ekte?

Noen av dem er, men ikke de som er vist "på nært hold" fra de involvertes vinkel.

Jeg får ikke noen oppvekker. Skal jeg bli overrasket over at det er idiotisk å kjøre i hundreoghelvete, holde babyer i armene under kjøring, måke i ræva på bilen foran, suse ut i veikryss uten å se seg for, bable i telefonen uten å konsentrere seg om kjøringa og foreta latterlige forbikjøringer?

Alle disse tingene har jeg alltid sett på som selvsagte. Det virkelig skumle er jo at andre folk faktisk må vekkes av slike reklamer.

• Liker 3
Skrevet

Noen av dem er, men ikke de som er vist "på nært hold" fra de involvertes vinkel.

Jeg får ikke noen oppvekker. Skal jeg bli overrasket over at det er idiotisk å kjøre i hundreoghelvete, holde babyer i armene under kjøring, måke i ræva på bilen foran, suse ut i veikryss uten å se seg for, bable i telefonen uten å konsentrere seg om kjøringa og foreta latterlige forbikjøringer?

Alle disse tingene har jeg alltid sett på som selvsagte. Det virkelig skumle er jo at andre folk faktisk må vekkes av slike reklamer.

Veldig fint at du ser på dette som selvsagt, men det er lett å glemme seg. Bli litt for irritert på føreren foran, pushe fartsgrensen littegran, tekste mens man kjører, brife med noen venner. Om ikke en oppvekker, så er vel videoen hvertfall en påminner.

Skrevet

Kom på en kommentar jeg så på en status på FB for noen dager siden nå. Var tydeligvis ei som hadde sendt en video til ei venninne på mms noen dager før, og hun skrev noe sånt:

"Når jeg så den videoen lo jeg så jeg nesten kjørte av veien!"

Gjest badeand1
Skrevet

Kom på en kommentar jeg så på en status på FB for noen dager siden nå. Var tydeligvis ei som hadde sendt en video til ei venninne på mms noen dager før, og hun skrev noe sånt:

"Når jeg så den videoen lo jeg så jeg nesten kjørte av veien!"

Sikkert et forsøk på å være morsom.

Et dårlig forsøk vel og merke.

Skrevet

Sikkert et forsøk på å være morsom.

Et dårlig forsøk vel og merke.

Jeg ror faktisk det var seriøst, men får jo håpe hun bare tullet. Uansett så finnes det jo mange idioter som både snakker i telefonen og skriver meldinger mens de kjører, så...

Skrevet

Jeg klarte ikke å se mer enn 4 minutt. Jeg har selv blitt påkjørt i relativt høy fart, å fikk beskjed fra legene at det var et skikkelig under at jeg ikke var alvorlig skadet. I den hastigheten jeg ble påkjørt i så er sjansene minimale for å ikke få indreblødninger. Hver gang jeg lukker øynene så hører jeg et smell, og bilen som bråbremser. Jeg knuste frontruta å fløy over bilen å landet nedi veien. Så husker jeg ikke noe før jeg ligger i fosterstilling å skriker samt at jeg hører sirener fra ambulansen i det fjerne. Ambulansen kom å da måtte de dra ut knærne mine, for å få meg på den scoopbåra det var så ondt. Du kunne høre at kneet smalt når de gjorde det, så jeg ble immobilisert å sendt med blålys og sirener rett inn på Traumemottaket. Der ble jeg møtt av en hel gjeng med folk. Når jeg har tenkt meg om etter ulykken, så var det ganske uvirkelig når det skjedde. Det var som å være med i en episode av Akutten.

Skrevet

Har lite sansen for denne typen filmer.

Å klippe sammen de verste scenarioene som måtte være å oppdrive - sauset sammen

kan fort få en mer komisk effekt enn tankevekkende effekt.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat denne filmen syntes jeg ikke var så bra. Men der finnes andre som er mere "virkelighetsnær". F.eks. den norske som går på tv, der han ikke bruker bilbelte.

Skrevet

Hva med det faktum at alle sjåførene i videoen var mannlige? Det er jo menn som er "riskikogruppen", men litt kjønnsdiskriminerende at det kun var menn som var skyldige i alle de klippa.

Skrevet

Det som er mest skummelt med å se denne videoen, er jo å tenke på alle andre idioter der ute i trafikken. Jeg kan jo kjøre så pent og forsiktig som bare det, men det beskytter meg ikke mot andre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...