Gå til innhold

Gravid.. Og savner mamma..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mamma døde helt plutselig for noen år siden.

Jeg var ung (fortsatt ung igrunn) og midt i prosessen med å finne meg selv, på godt og vondt. 

Hun var der hver gang jeg trådte feil og riktig.

støttet meg både i stillhet og verbalt.. Med kjærlighet og omtanke.. Med ironi og alvor..praktisk og ja.. Alt dette en mor gjør automatisk. 

Og så en dag, fra det ene sekundet til det andre, måtte jeg klare å leve uten dette.

Jeg har fått enorm støtte fra fantastiske og nære mennesker. Og kommet meg sterkere videre..

Men så ble jeg gravid.

Mamma blir ikke mormor. 

Hun vet ikke at jeg er gravid. Jeg kan ikke sitte hos henne i en evighet og planlegge, lufte bekymringer og le av alt det rare graviditeten gjør med meg..

Og hun har heller ikke møtt samboeren min- og jeg vet at de ville blitt umiddelbart perlevenner.

Hun er ikke her. Og det svir.:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ung (fortsatt ung igrunn) og midt i prosessen med å finne meg selv, på godt og vondt. 

støttet meg både i stillhet og verbalt.. Med kjærlighet og omtanke.. Med ironi og alvor..praktisk og ja.. Alt dette en mor gjør automatisk. 

Og så en dag, fra det ene sekundet til det andre, måtte jeg klare å leve uten dette.

Jeg har fått enorm støtte fra fantastiske og nære mennesker. Og kommet meg sterkere videre..

Men så ble jeg gravid.

Mamma blir ikke mormor. 

Hun vet ikke at jeg er gravid. Jeg kan ikke sitte hos henne i en evighet og planlegge, lufte bekymringer og le av alt det rare graviditeten gjør med meg..

Og hun har heller ikke møtt samboeren min- og jeg vet at de ville blitt umiddelbart perlevenner.

Vær du evig takknemlig for å ha hatt en mor som var så nær deg og så fin og god i oppveksten. Ta disse gode minnene om henne med deg og før det videre til dine egne barn. Tenk på alle de som ikke har de samme gode erfaringene med mora si! Du kommer nok til å bli en fantastisk mor selv. :dagens-rose:

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet

awwwwwwwww jeg vil bare gi deg en klem, :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Men så ble jeg gravid.

Mamma blir ikke mormor. 

Du vil alltid savne din mor. Spesielt nå da du skal være mor selv. Din mor får ikke trillet tur,du får ikke dra på besøk med barnebarn,så er det jul og bursdager. Det vil alltid være en person som mangler.

Du kan ta med minnene om din mor til ditt barn,fortelle om hvordan hun var. Så får barnet kjenne mormor på sin måte.

Kjenner en i tilsvarende situasjon,og det er vanskelig.

• 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Skrevet

Vær du evig takknemlig for å ha hatt en mor som var så nær deg og så fin og god i oppveksten. Ta disse gode minnene om henne med deg og før det videre til dine egne barn. Tenk på alle de som ikke har de samme gode erfaringene med mora si! Du kommer nok til å bli en fantastisk mor selv. :dagens-rose:

Så utrolig fint skrevet dette var!!!! :dagens-rose:

• Liker 2
Skrevet

Uff, det var ikke godt å høre i det hele tatt - sitter faktisk her og gråter en skvett. Føler med deg, du kommer til å bli en fantastisk mor! Stå på :)

Skulle gjerne ha gitt deg en laaang og god klem :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...