Sjokolademusa Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Jeg er en ung dame på 34 år og fryser så innmari hele tiden, helt "inni beinet"! Har nå måtte begynne med superundertøy når jeg skal gå ut (når det er minus ute da). Er også så iskald på hender og føtter. Eneste på natta, så er jeg kokvarm og til tider helt gjennomvåt av svette. Har hatt det slik i 6-7 år nå, vært hos lege flere ganger å tatt blodprøver uten å bli klokere av den grunn. Andre som har det slik og evt vet hav det kan være?
Euphoria Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Har dessverre ikke noen svar til deg, men henger meg på her i håp om at det ramler inn noen gode tips. Jeg er akkurat som deg: Alltid kald, har alltid teppe på meg innendørs, selv på kontoret. Hvis jeg først blir kald, tar det timevis før jeg blir varm igjen. Hender og føtter (og nesetippen!) er verst, men jeg er også ofte kald på resten av kroppen. Det hender jeg fryser selv når jeg trener innendørs! Jeg trener mye, så frysingen kommer heller ikke av mengel på aktivitet. Er normalvektig og spiser sunt og variert. Om natten blir jeg ofte for varm, og må alltid ha vinduet åpent, selv på kaldeste vinteren. Jeg har også tatt blodprøver hos legen uten at de fant noe galt med meg, og har vurdert alternative løsninger, men har ikke tatt det skrittet enda. Håper vi får noen gode tips!
Sjokolademusa Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2011 Jeg er også i mye aktivitet men likevel fryser jeg. Når jeg trener, blir jeg naturlig nok svett men bare 5-10 min etter avsluttet trening så fryser jeg igjen! Spiser sunt, normalvektig og frisk og rask ellers. Frustrerende å ha det slik ja! Andre sitter inne å svetter for jeg fyrer så hardt...men alikevel fryser jeg... sukk...
Tulling Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Kvinner fryster lettere enn menn. Blodomløp henger sammen med muskelmasse, siden kvinner ofte har mindre % muskelmasse har vi lavere blodomløp. Og fryser derfor lette og ønsker som regel å ha det 2-3 grader varmere innendørs. Ser det på jobben at damene huttrer, og en "bolete" leder skrur ned temperaturen hele tiden.
Zakuro Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Jeg er en ung dame på 34 år og fryser så innmari hele tiden, helt "inni beinet"! Har nå måtte begynne med superundertøy når jeg skal gå ut (når det er minus ute da). Er også så iskald på hender og føtter. Eneste på natta, så er jeg kokvarm og til tider helt gjennomvåt av svette. Har hatt det slik i 6-7 år nå, vært hos lege flere ganger å tatt blodprøver uten å bli klokere av den grunn. Andre som har det slik og evt vet hav det kan være? Hei:) Har du sjekka stoffskiftet ditt? Om du har lavt stoffskifte har man ofte problemer med å regulere temperaturen. Diagnose stilles med en enkel blodprøve, og beandlingen er en liten pille du må ta hver dag. Den er mest vanlig for kvinner i 30 åra. Jeg har dette selv, og det er uproblematisk med behandling^^, Hvis du har sjekka stoffskiftet kan det bare være dårlig sirkulasjon, og det kan hjelpe å trene.
heythere Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Slenger meg på her i håp om gode råd! Jeg trener også mange timer i uka, er den som svetter mest på trening og blir fortest varm, og den som fryser mest ellers. Det er beina og hendene som er verst. Skal jo sies at jeg har forfryst dem et par ganger i løpet av mitt liv, men det er det vel flere som har som har sluppet unna dette problemet?
Sjokolademusa Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 31. desember 2011 Hei:) Har du sjekka stoffskiftet ditt? Om du har lavt stoffskifte har man ofte problemer med å regulere temperaturen. Diagnose stilles med en enkel blodprøve, og beandlingen er en liten pille du må ta hver dag. Den er mest vanlig for kvinner i 30 åra. Jeg har dette selv, og det er uproblematisk med behandling^^, Hvis du har sjekka stoffskiftet kan det bare være dårlig sirkulasjon, og det kan hjelpe å trene. Har sjekka stoffskiftet flere ganger og alt er ok ifølge lege. Nå trener jeg uten at det hjelper noe særlig.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #8 Skrevet 31. desember 2011 Har du sjekka stoffskiftet ditt? Om du har lavt stoffskifte har man ofte problemer med å regulere temperaturen. Diagnose stilles med en enkel blodprøve, og beandlingen er en liten pille du må ta hver dag. Den er mest vanlig for kvinner i 30 åra. Jeg har dette selv, og det er uproblematisk med behandling^^, Det er vel de færreste som har det så enkelt........... Joda, det er en liten tablett, men blodprøver er jaggu ikke et enkelt fagområde. Ikke å finne riktig styrke på tabletten heller. De fleste må ta ganske mange blodprøver for å finne riktig nivå og bli friske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå