La Papesse Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Jeg har såvidt begynt å snuse på supermat. Det siste året -1,5år har jeg vært syk. Hvor "bivirkningen" er ekstra kilo, lav energi, dårlig fordøyelse osv.. Jeg har vel ikke hatt det beste kostholdet heller.. Men tenkte nå å få kroppen igang igjen.. Trening har jeg desverre ikke mulighet til ennå. Men jeg har gåturer på 1-1,5time hver dag. Så nå er det Spirulina, Chlorella og Pure Greens som er i mitt kosthold. Jeg tenkte også å begynne med Røde alger og Tart cherry etterhvert.. Noen andre som har erfaring eller råd å komme med?
Gjest Vettel Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Kommer vel litt an på hva du spiser ellers. Er det hel og halvfabrikata, lite/ingen grønnsaker, etc, så spiller det ingen rolle om du spiser "supermat". Helheten som teller! Jeg sverger til GRØNSAKER til flest mulig måltider. Bort med hel og halv fabrikata, det meste kan du lage like enkelt selv. Brus, potetgull, godis, øl og så videre kun i helgen. Spiser du allsidig og variert så får du i deg alle vitaminer og mineraler du behøver.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Ja jeg elsker supermat funker som bare det. Alger er det bare vits å velge en utgave av, siden det er rensekur. Kjøp supermat boka på sunnkost.
La Papesse Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2011 Jeg har et variert kosthold. Mest kylling, ikke så mye rødt kjøtt, hvis så, er det kjøttstykker og ikke farse eller kjøttdeig. Det er ikke middag hvis jeg ikke har grønnsaker av forskjellige slag. Og vi lager mest mat fra bunnen av, men det hender jo at vi kjøper fiskegrateng istedet for å lage selv.. Helt normalt kosthold, det er hverken eller egentlig. Jeg drikker mest vann, men det hender jo at jeg tar et glass brus eller øl i helgen. Litt snop blir det også, men prøver å begrense det. Men jeg bare elsker pottis Jeg er nok ingen ekstrem som type. Dvs at jeg blir helt helsefrik. Jeg MÅ ha litt "kos også. Et glass eller to med rødvin. Dessert er min favoritt rett. (Jeg kan droppe hovedrett, bare jeg får dessert :gjeiper: ) Men jeg kan godt spise vegatar i en uke også. Jeg har forresten kjøpt boka Supermat av Trine og Sara, og lest den.. Jeg er vel bare ute etter gode råd, erfaringer, hva som er lurt osv Til deg anonym nr 3: Hvorfor er det lurt å bare bruke en alge? Som sagt, jeg er helt ny med dette, og ble anbefalt disse to(Spirulina og Chlorella Til Vettel: Det er mulig man får i seg både vitaminer og mineraler med vanlig kosthold. Men siden jeg har vært langtidsyk vil jeg prøve en boost Og innenfor Supermat er jo teorien nettopp at man ikke får i seg nok av mineraler, vitaminer, omega3-6-og 9 ++ ved vanlig kosthold. At man skal få et bedre og helhetlig kosthold. Så jeg prøver Det blir ihvertfall spennende å se om jeg får noen virkning...
Gjest Vettel Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Av startinnlegget tolket jeg det som at ditt kosthold ikke var helt tipp tipp, jeg misforsto. Ellers er vel supermat omstrid om det har virkning, samme som antall kopper grønn te, x-antall frukt/ikke frukt, to glass rødvin, litt ost, råe grønnsaker, blåbær, nyper, etc. Mange råd der ute, lett og gå seg vill. Test ut hva som er riktig for deg og din kropp. Hos oss er det slik at mannen har behov for et helt annet kosthold enn jeg, vi forsøker og møtes på mitten. Og nå når jeg er gravid så har kroppen endret seg igjen. En som mener supermat er greia: http://www.tv2.no/gmn/norsk-lege-anbefaler-supermat-3188137.html Og andre mener mat er mat: http://www.side2.no/spesial/sunnhet/article3266120.ece 1
La Papesse Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2011 Jeg ser helt klart at mitt første innlegg ikke er helt fullstendig.. Derfor laget jeg et mer utfyllende et :gjeiper: Takk for linker og råd Vettel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå