Gjest *Røyskatt* Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Hei. Jeg må ha hjelp til å tolke toåringen min, og tenkte at kanskje andre trenger litt tolkehjelp og, så da er det greit med egen tråd. Nå Vesla er veldig lei seg, pleier ho å gjenta "Bi Ba, Bi Ba," flere ganger. Jeg klarer ikke å skjønne hva dette betyr, og det er visst relativt viktig for henne. Ho blir ekstra lei seg siden vi forstår. Det er ikke vil ha. Forslag?
Gjest Pet Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 (endret) Hun sier sikkert Bli bra, bli bra. Ganske logisk, det, hvis hun er lei seg? Endret 30. desember 2011 av Pet 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Sånn generelt så bytter de ut lyder som lages bak i munnen med lyder lenger fremme. Dessuten kutter de ut en av konsonantene hvis det er to etter hverandre. Hvis det er flere stavelser i ordet kutter de gjerne ut den minst "tydelige", eller gjør denne lik den tydeligste. I tilfellet ditt høres ovennevnte tolkning ganske logisk ut, men 'b' er en enkel lyd som nok kan erstatte veldig mange mer kompliserte lyder. Jeg vil vel tro at hvis dere prøver å si "ja, bli bra, det skal bli bra" så vil hun respondere hvis det er det hun mener, for hun gjenkjenner den riktige uttalen når andre sier det. 1
Gjest *Røyskatt* Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Tusen takk, begge to. Det er logisk det som blir sagt, så nå skal jeg prøve å sjekke ut "bli bra" neste gang ho blir trist
MiniMusa Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 1åringen min sier tititeie... Betyr skifte bleie :D
eitrande Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Min gutt på straks 20 mnd sier go-ka i ulike sammenhenger, og vi aner ikke hva det betyr. Ellers sier han bl.a. eil-om, som betyr heilt tom og at han som regel vil ha mer. :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå