Gå til innhold

Hvordan lage diverse tegn.

Ahava

Anbefalte innlegg

Hvordan lager man « og » på et tastatur uten tilleggstastatur (det med egne tall)? Jeg har aldri greid å lære meg det, og nå har jeg googlet uten noe hell, også. Samme med tankestrek.

Her er en lenke til korrekturavdelingen, hvor de viser hvordan man lager diverse tegn, men etter jeg prøvde iherdig, uten hell, så så jeg at jeg visst hadde feil tastatur.

Noen som kan hjelpe en noe oppgitt stakkar? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan lager man « og » på et tastatur uten tilleggstastatur (det med egne tall)? Jeg har aldri greid å lære meg det, og nå har jeg googlet uten noe hell, også. Samme med tankestrek.

Her er en lenke til korrekturavdelingen, hvor de viser hvordan man lager diverse tegn, men etter jeg prøvde iherdig, uten hell, så så jeg at jeg visst hadde feil tastatur.

Noen som kan hjelpe en noe oppgitt stakkar? :sjenert:

Du skriver de jo her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser det ut. Blå taster vet jeg ikke hva er ... :sjenert:

edit: kan være greit å legge ved bilde.

Endret av Ahava
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Drue

Jeg skriver på mac, og der skrives « med shift+alt+v, mens » skrives shift+alt+b.

I windows har du vel en egen tastatur-/symbolikategori inne på kontrollpanelet? Her kan du se og evt. endre hvordan du skriver ulike symboler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Slik ser det ut. Blå taster vet jeg ikke hva er ... :sjenert:

edit: kan være greit å legge ved bilde.

Jeg tenkte kanskje du hadde en bærbar og de har ofte en FN tast som er med blå skrift som skifter til nettopp taster med blå skrift og ofte finnes da det numeriske tastaturet med nettopp blå skrift.

Jeg har testet litt frem og tilbake med forskjellige kombinasjoner og det ser ut som dette ikke går an uten numerisk tastatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte kanskje du hadde en bærbar og de har ofte en FN tast som er med blå skrift som skifter til nettopp taster med blå skrift og ofte finnes da det numeriske tastaturet med nettopp blå skrift.

Jeg har testet litt frem og tilbake med forskjellige kombinasjoner og det ser ut som dette ikke går an uten numerisk tastatur.

Okei. Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...