Gå til innhold

Overnatting. To jenter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde du synest at det var greit at din datter på 15 hadde overnattingbesøk av ei annen jente hvis du viste eller hadde mistanker om at datteren var lesbisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du synest at det var greit at din datter på 15 hadde overnattingbesøk av ei annen jente hvis du viste eller hadde mistanker om at datteren var lesbisk?

Hva så? Det betyr ikke at datteren din er det. Og om hun så er det, er det så farlig da? Eller hun kan kanskje bare være nysgjerrig? Hun er 15, det er naturlig å utforske:)

• Liker 1
Skrevet

Ja. Helt greit.

• Liker 3
Gjest henriett3
Skrevet

Som de andre over sier. Det er greit. Det er jo heller ikke sikkert at hun er lesbisk? Synes hun må få lov til å ha overnattingbesøk.

Skrevet

1)Du vet ikke om hun er lesbisk

2)Selv om hun er lesbisk, så betyr ikke det at hun andre er det

3)Selv om de begge var lesbisk, så betyr ikke det at de liker hverandre på den måten.

Jeg syns det blir litt for dumt å nekte dem å ha overnattingsbesøk over en mistanke om at en av dem er lesbisk. Det betyr ikke at de kommer til å ha lesbesex hver gang du lar dem være alene.

• Liker 7
Skrevet

Hadde ikke spilt noen rolle for meg om hun helt sikkert var lesbisk heller. Ser ikke problemet, eller relevansen i det hele tatt.

Skrevet

Hadde ikke spilt noen rolle for meg om hun helt sikkert var lesbisk heller. Ser ikke problemet, eller relevansen i det hele tatt.

Det er vel sex som er "problemet" her. Hadde du latt datteren din på 15 hatt en mannlig venn på overnatting?

Skrevet

Det er vel sex som er "problemet" her. Hadde du latt datteren din på 15 hatt en mannlig venn på overnatting?

Nå kan det bli graviditet av sex mellom kvinne og mann (jente og gutt). Utforsking mellom to likeverdige jenter klarer jeg rett og slett ikke å hisse meg opp over, eller bry meg noe om - DERSOM det skulle skje.

Skal ikke lesbiske tenåringer få oppleve overnattingsbesøk med fnising utover natta da, i frykt for at de skulle... ta på hverandre?

• Liker 7
Skrevet

Forøvrig kan jeg jo bare flatt ut innrømme at min datter på 15 både har hatt overnatting og har overnattet med/hos sin kjæreste.

Den satt langt inne, men det er engang slik at vi bare må innse at sex kan de ha når som helst, ikke bare ved midnatt under dyne, hvis den andre skal sove over. Det er kun snakk om å ha en del fornuftige samtaler, sørge for prevensjon (som som herlig nok ikke er relevant i et lesbisk forhold), og en åpen dialog. Ikke akseptere eller "gi lov", men innse realitetene. Det er ikke mulig å nekte et menneske å ha sex dersom det ønsker det selv.

• Liker 2
Skrevet

Nå kan det bli graviditet av sex mellom kvinne og mann (jente og gutt). Utforsking mellom to likeverdige jenter klarer jeg rett og slett ikke å hisse meg opp over, eller bry meg noe om - DERSOM det skulle skje.

Skal ikke lesbiske tenåringer få oppleve overnattingsbesøk med fnising utover natta da, i frykt for at de skulle... ta på hverandre?

OK, deg om det. Min 15 år gamle datter fikk ikke lov til å potensielle kjæreste/sexpartnere på overnatting.

Skrevet

OK, deg om det. Min 15 år gamle datter fikk ikke lov til å potensielle kjæreste/sexpartnere på overnatting.

Og det er jo helt greit, og opp til deg. Vi er forskjellige. Og stort sett blir det folk av den oppvoksende generasjon uansett :)

Skrevet

Ja, helt greit.

Skrevet

Vil man ha sex, så har man sex uansett tenker nå jeg. Ungdom har da ikke sex kun på natta...

• Liker 2
Skrevet

Forøvrig kan jeg jo bare flatt ut innrømme at min datter på 15 både har hatt overnatting og har overnattet med/hos sin kjæreste.

Den satt langt inne, men det er engang slik at vi bare må innse at sex kan de ha når som helst, ikke bare ved midnatt under dyne, hvis den andre skal sove over. Det er kun snakk om å ha en del fornuftige samtaler, sørge for prevensjon (som som herlig nok ikke er relevant i et lesbisk forhold), og en åpen dialog. Ikke akseptere eller "gi lov", men innse realitetene. Det er ikke mulig å nekte et menneske å ha sex dersom det ønsker det selv.

Vel, graviditet skjer jo ikke mellom to jenter MEN det er like viktig med beskyttelse mot sykdommer som klamydia osv.

• Liker 2
Skrevet

Som sagt over er det jo absolutt ikke sikkert at denne andre jenta er lesbisk, selv om datteren din er det. Jeg blir jo fryktelig leit for henne om du skal nekte alle vennene hennes å overnatte fordi du mistenker dem for å være lesbiske.

Hvorfor snakker du ikke med datteren din forresten? Dette er jo tydeligvis noe som plager deg, og det går utover datteren din. Litt kommunikasjon er kanskje på sin plass. Hvis det har seg sånn at hun faktisk er lesbisk er det kanskje vanskelig for henne å komme til deg, og om hun ikke er det har du ihvertfall spurt.

Hadde du hatt problemer med å takle det om hun var lesbisk?

• Liker 2
Skrevet

Det er jo naturlig for en tenåring å utforske sin seksualitet med samme kjønn. Det er nødvendig for seksuell utvikling. Behøver absolutt ikke være legningen det står i.

Jeg begynte tidlig å utforske med samme kjønn, men har aldri sett på meg selv som lesbisk. Jeg føler meg trygg på min egen seksualitet nå.

Har også snakket med menn som har utforsket med andre menn da de var 14-15. De er til dags dato ikke homofile.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo naturlig for en tenåring å utforske sin seksualitet med samme kjønn. Det er nødvendig for seksuell utvikling. Behøver absolutt ikke være legningen det står i.

Jeg begynte tidlig å utforske med samme kjønn, men har aldri sett på meg selv som lesbisk. Jeg føler meg trygg på min egen seksualitet nå.

Har også snakket med menn som har utforsket med andre menn da de var 14-15. De er til dags dato ikke homofile.

...Jeg fant andre steder å ha sex på, siden jeg ikke fikk ha min første kjæreste på overnatting. Endte opp med at jeg ble filmet og mobbet. På den tiden var jeg 14.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...