Gå til innhold

Hotell i Roma - hvor er sentralt?

Anbefalte innlegg

Gjest linneawarp
Skrevet

Jeg og min kjæreste skal reise på en romantisk reise på hans bursdag.

Er det fint å bo rundt spanske trapper? Er det lurt å bo nær Metro?

Ligger shopping nær spanske trapper?

Pris max 6000 kr ca for 4 netter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pleid å bo i Termini området - litt rimeligere priser, men veldig nærme alt med tbane(det tar du uansett). Dette er et knutepunkt for all trafikk i og ut av byen(flytog etc).

Det er kort vei til spansketrappene, og ja - der finner du mye shopping(i en hovedgate nedover). Der er det dog høyere priser på bosted.

Det jeg synes var fordel med Terminiområdet var at det var flere matbutikker, noe som var veldig vanskelig(om ikke umulig) å finne ellers.

Det betydde at vi kunne kjøpe frukt/vann/brød etc, lage niste selv istedetfor å kjøpe absolutt alle måltider ute.

Ett minus med Termini er at tbanen ikke går veldig sent, så om man vil være ute natten lang må man ta taxi. I så tilfelle kan man like gjerne bo nær utelivet om det er første prioritet.

Trastavereområdet er jo helt utrolig koselig, har ikke tbane - men bussforbindelser. Ikke veldig nærme shopping, men det er en kort busstur.

Skrevet

Jeg glemte å kommentere "Metro" - mener du da metrobane eller et sted?

Har jeg visst ikke blitt bekjent med ;) Om du mener metrobane, så er svaret både ja og nei.

I Roma bruker man stort sett bena - ellers går du jo glipp av alt det vakre som er absolutt overalt.

Ta med de beste skoene du eier og har, gnagsårplaster og belag deg på å spasere mye gjennom en vakker by.

Skrevet

Vi bodde rett ved Campo de Fiori. Likte oss veldig godt i området, og fine gåavstander til alt. :)

Skrevet (endret)

Så lenge du bor nært metroen, kommer du deg veldig lett rundt i hele byen. Da jeg var der i fjor, bodde jeg ved 3. siste stopp på den ene banen. Ikke noe problem å komme seg inn til severdigheter. Koster 1e (kan det ha vært 2e?) for en tur med kollektivtransport.

Vil du på kjøpesenter er det derimot en jævlig lang vei fra sentrum. Må ta buss dit fra Termini. Er et enormt senter som ligger rett ved Ikea :P Er et mindre, men tilsynelatende mer eksklusivt kjøpesenter ikke så langt fra spansketrappene om jeg husker riktig. I tillegg er det et hav av ordinære butikker i det området.

Edit: Bodde helt oppe ved Aurelio. Var iallfall matbutikk like ved :P

God tur!

Endret av lacim
Skrevet

Er litt usikker på prisnivå (var ikke veldig dyrt, men kanskje litt dyrere enn du ønsker), men vi bodde på et hotell ikke langt fra Roma Termini. Da gikk vi ned til sentrum, altså Collosseum, Spansketrappen etc på 10-15 min. Brukte aldri taxi, metro eller buss.

Skrevet

Termini er vel ikke det beste området, såvidt jeg vet. Skal du først til Roma så anbefaler jeg deg å bo i området rundt Pantheon. Da er du midt i smørøyet hele tiden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...