AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har en pakke med kylling fileer i fryseren, og de har fått ett slags lag/hud/belegg kall det hva du vil som er hvitt og litt mykt. Hva kan dette være?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Har forresten skjedd med noen scampi som jeg har i fryseren og.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 De har tørket inn. Frysetørket Det skjer når ting ligger lenge i fryseren i løse poser med mye luft inni. Maten er spiselig, men litt småstusselig med det tørre laget ytterst kanskje. Jeg ville brukt dem i en gryterett eller noe sånt, og gjerne skåret bort det verste først. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Okei. Takk for svar. Trodde ikke de hadde ligget så lenge, men tiden flyr visst. Får prøve meg på å skjære bort laget og lage noe kinesisk kanskje.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #5 Skrevet 29. desember 2011 Okei. Takk for svar. Trodde ikke de hadde ligget så lenge, men tiden flyr visst. Får prøve meg på å skjære bort laget og lage noe kinesisk kanskje. Sånne svenske kyllingfiletposer (hvis det er sånne da) lager fort et tørt skall, så kinesisk er en grei løsning. Da mykner det i sausen pluss at det får god smak. Hvis du har rå scampi kan du rense vekk det grøvste og marinere dem litt i chili, lime og olje (eller noe du liker) før du steker dem. 1
Edie Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Svenske kyllingfileeter har vel ofte en sånn hvit hinne rundt seg som ikke er like fremtredende på de norske.
Zzyzx Skrevet 30. desember 2011 #7 Skrevet 30. desember 2011 På engelsk kalles det freezer burn. Det er helt uproblematisk og ikke farlig, men det ser jo ikke så delikat ut. For å unngå det bør man fryse ned ting så luftløst som mulig, vakumering er det beste. Ting trenger ikke å ligge lenge for å få dette laget, altså. Det kan komme ganske fort.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #8 Skrevet 30. desember 2011 Ah. De er svenske. Det er kanskje litt av grunnen. Takk for alle svar, da har jeg lært noe nytt Lagde forresten kinesisk igår, og verken jeg eller venninnen min merket noe, så da blir det nok endel wok fremmover
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå