AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Om jeg lager en ostekake i kveld, er den god å spise på søndag? Eller bør jeg vente med å lage den til lørdag?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Ostekaker holder seg bra i kjølen.
Gjest Survival Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Jeg ville ventet. Jeg liker tanken på at det er helt ferskt. Men den holder seg nok helt fint i kjøleskapet likevel
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Hvis det er snakk om skikkelig ostekake, dvs ostekake bakt i ovn med vaniljefrø i røren (og ikke gelévarianten), så er det faktisk anbefalt å lage den 2-4 dager i forveien, for at den skal sette seg og vaniljefrøene skal gi fra seg mest mulig smak. Gelévarianten lager jeg aldri selv, så der vet jeg ikke.
Gjest Mahareth Skrevet 29. desember 2011 #5 Skrevet 29. desember 2011 Ostekake (av gelétypen) holder seg fint i kjøleskapet i 3-5 dager. Den er gjerne best den dagen den lages eller dagen etter, så det beste er å vente til lørdag med å lage den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå