Gå til innhold

Bryllup på Seychellene eller i Mauritius

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min store drøm er å gifte meg i Mauritius eller på Seychellene . Jeg holder på å skikke litt, og har bestilt prisliste. Men så lurer jeg på om noen her av erfaring med bryllup der? Hvordan går jeg frem osv? Håper noen har tips:)

Diana

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen egenerfaring dessverre, men hadde en kollega som giftet seg der. Forsto det sånn at de kjøpte HELE pakken, dvs. opphold, vielse/sermoni, mat, frisør, blomster og tilogmed kjole hvis hun ønsket. Men hun hadde med en egen enkel hvit en.

Kostet en del, tror det var omtrent 50.000. Og da var det bare de to.

Prøvelsesattest må du selvsagt ordne med selv, og den må du kanskje faxe i forveien.

Gjest Adriane
Skrevet

Ingen egenerfaring dessverre, men hadde en kollega som giftet seg der. Forsto det sånn at de kjøpte HELE pakken, dvs. opphold, vielse/sermoni, mat, frisør, blomster og tilogmed kjole hvis hun ønsket. Men hun hadde med en egen enkel hvit en.

Kostet en del, tror det var omtrent 50.000. Og da var det bare de to.

Prøvelsesattest må du selvsagt ordne med selv, og den må du kanskje faxe i forveien.

Hvis denne prisen var inkl opphold (og hvis det var opphold på en uke eller mer), så var ikke den prisen egentlig så ille - til å være Mauritius (hvis det var der). :) Jeg kunne egentlig tenkt meg det selv, men vi skal ha med forlovere og barn, og da blir det bare aaaltfor dyrt dessverre.

Skrevet

Jeg giftet meg på Seychellene i sommer og kan varmt anbefalle det . Vi kontaktet mange reisebyrå som mamta, drømmereiser magellan osv . Vi var først 3 netter i paris på utreisen , så fløy vi en liten twin otter over til Praline hvor vi ble hentet og kjørt til hotellet . Vi hadde halvpensjon hele uken vi var der og hotellet var lite og intimt uten for mange gjester/rom og rett på stranden . Vi ble møtt av bryllupsplanleggeren dagen etter annkomst og bestemte blomster/farge på buketten , tidspunkt , frisør , osv .På bryllupsdagen hadde jeg en lang frokost før jeg hadde en spa time . Den lokale frisøren kom "hjem" til meg ca 2 timer før vielsen og ordnet oppsett av hår og sminke . Jeg hadde med en tradisjonell hvit bryllupskjole fra norge som ble godt tatt vare på av kabinpersonalet og siden den er sateng ble den ikke spesiellt krøllete .

Vielsen var på stranden anse Lazio ca 16.45 på ettermiddagen . Vielser bli forettet av en lokal vigselsmann , i vårt tilfelle en anglikansk pastor . Vi satt under et stråtak pyntet med blomster og hadde en tradisjonell men ikke relgiøs sermoni . (men også det kan velges )Etterpå ble vi drysset blomster på av lokale barn før vi ble fotografert i nesten en time . Vi fikk med oss en cd med alle bildene og har alle rettightene til disse . Etterpå ble vi fraktet til hotellet hvor vi skålte i medbrakt champange som hotellet hadde kjølt ned for oss . Rommet vårt var da pyntet med blomsterblader og håndklær brettet som svaner på badet . Bryllupsdagen ble avsluttet på en lokal sjømatresturant .Etter en uke flytett vi oss til hovedøya Mahe en uke . Vi leide en bungalow og bil og fartet rundt til hovedstaden , ulike strender , teplantasje osv . Vi hadde en fantastisk tur .

Vi reiste kun oss fire ( to voksne og to barn )

For tre voksne flybiletter , en barnebilett oslo-paris-mahe-pralin-mahe-paris-oslo tre netter på hotell i paris , 14 netter på seyhellene hvorav en uke med halvpensjon . transfer mellon pralin og Mahe med hurtigbåt (ta heller fly tilbake !) alle dokumenter i forbindelse med vielsen både i norge og på Seychellene . transport for vigselesmannen , bryllupsplanlegger , fotograf pynting av bryllupsstedet , vitner , frisør , enkel blomsterbukett etter eget ønske , kontakt med lokal arrangør 5 dager i uken Betalte vi til slutt ca 100 000 . Det dekket alt i forbindelse med vielsen tur , opphold og lokal transport . Seychellene er dyrere en Mauritsius i de tilbudene vi fikk i januar 11 . For tilsvarende opplegg som vi betalte for skulle de samme ha ca 60 000 .

Vi valgte tilslutt å benytte magellan tours som satte i sammen full pakke . Vi bare møtte opp .

• 10 måneder senere...
Skrevet

Høres så fantastisk ut Adriane :) Virkelig drømmebryllup :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...