Gå til innhold

Jenter som er frampå i flørt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Har gått gjennom Singelforumet og kjenner at jeg savner en tråd som tar for seg dette på en generell basis:

Jenter/damer som tar initiativet til å innlede en flørt. Som er frampå i den forstand at de vet hva/hvem de vil ha og så ikke er redd for å ta kontakt med vedkommende. (Tenker ikke nødvendigvis på å opprette en seksuell kontakt, men også i en flørte-sammenheng. Altså noe som kan lede til noe mer.)

Menn: Har dere noen historier? Hva syns dere om dette? Er det fremdeles slik at "menn vil være menn", eller er det forfriskende med en dame som kan ta grep selv? Hvor går grensene?

Kvinner: Har dere noen historier? Hva funket og hva funket ikke? Føler dere det er sosialt akseptert å være frampå som dame? Hva foretrekker dere av å være initiativtakeren eller å være den som blir tatt initiativ ovenfor?

Kan jo dele noen historier selv :lur:

På jobb i fjor kom det i anledning åpning av ny avdeling en fra ledelsen som skulle overvåke dette prosjektet. Jeg synes han var en kjekk kar og bestemte meg for at jeg ville prøve å innlede en flørt. Begynte med flørting ala: stjålne blikk og flørtete smil. Da jeg følte han gjengjeldte en viss interesse gikk jeg bort etter jobb en kveld og spurte rett ut om han hadde lyst til å være med ut og ta en øl, siden han ikke kjente byen så godt. Han ble med og det ble en fin sommerflørt. :)

I sommer dette året møtte jeg plutselig en kjekk fyr i bakgården der jeg bor som jeg aldri hadde sett før. Han innledet en samtale med meg, noe som pirret interessen min. Vi møttes en del ganger tilfeldig i bakgården og det viste seg at han studerer i utlandet og kun er i Norge hver sommer. Da tenkte jeg som så at siden han dro snart så hadde jeg ingenting å tape. Så jeg la først en bok vi hadde snakket om (som jeg eide og han ville lese) utenfor døra hans en dag. Da hadde vi noe å snakke om neste gang vi møttes. ;) Så begynte avreisedatoen hans å nærme seg uten at noen av oss hadde spurt om nr til hverandre, så jeg hang nr mitt på døren hans. (Noe jeg personlig syns er litt kleint, men tenkte at jeg skulle prøve ut) Og plutselig var vi på tur sammen, på kafé, og spiste lunsj hjemme hos meg. Før han dro omfavnet vi hverandre og han laget en skype konto til meg så vi kunne holde kontakten. En søt og uskyldig flørt, med andre ord. :yvonne:

Nå er jeg i en mulig oppstartsituasjon med en fyr jeg møtte på kafeen jeg pleier å henge på (har en tråd om det et annet sted angående aldersforskjellen) og der var det også jeg som innledet kontakt. Vi øyenflørtet en stund fra avstand, begynte så å hilse på hverandre uten å ha snakket, og så tok jeg mot til meg og stoppet han utenfor kafeen da vi møttes tilfeldig. Hadde ingen anelse om hvordan samtalen skulle utarte seg, men det gikk fantastisk bra. Så la jeg han til på facebook, og så tok han kontakt med meg på chatten. :gjeiper:

Oppgjennom har jeg forsøkt med på litt forskjellige taktikker, rett og slett for å utforske dette med flørting. Hvor direkte kan man være som dame? Har i grunn hatt positive opplevelser med dette selv. Nå er jeg nysgjerrig på dere! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bustenskjold
Skrevet

Selvfølgelig er det topp med jenter som er frempå.

Er så møkklei av å høre dette om at "mannen skal være jegeren", men det finnes da ikke noe verre enn kvinner som skal leke mest mulig uinteressert og "hard to get" for å se hvor langt mannen er villig til å gå for å få henne.

Jeg blir ihvertfall smigret når kvinner tar initiativ :)

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det topp med jenter som er frempå.

Er så møkklei av å høre dette om at "mannen skal være jegeren", men det finnes da ikke noe verre enn kvinner som skal leke mest mulig uinteressert og "hard to get" for å se hvor langt mannen er villig til å gå for å få henne.

Jeg blir ihvertfall smigret når kvinner tar initiativ :)

Liker å høre dette! En tanke som kan dukke opp hos meg er en redsel for at gutten kan føle seg "truet" av meg. Eller om han kan oppleve meg som "pushy" eller for "på". Noe en selvfølgelig ikke vil bli oppfattet som. Det blir jo som å bli oppfattet som innbilsk. Min store skrekk. ;)

Men som skrevet i tråden jeg nettopp leste gjennom ovenfor; Det er begges ansvar å ta kontakt om en er interessert. Og det er jo bare smigrende at andre opplever en som attraktiv. Eller? :)

Gjest Bustenskjold
Skrevet

Liker å høre dette! En tanke som kan dukke opp hos meg er en redsel for at gutten kan føle seg "truet" av meg. Eller om han kan oppleve meg som "pushy" eller for "på". Noe en selvfølgelig ikke vil bli oppfattet som. Det blir jo som å bli oppfattet som innbilsk. Min store skrekk. ;)

Men som skrevet i tråden jeg nettopp leste gjennom ovenfor; Det er begges ansvar å ta kontakt om en er interessert. Og det er jo bare smigrende at andre opplever en som attraktiv. Eller? :)

Mulig han kan føle det om han er fastlåst i gammeldagse kjønnsrollemønstre, det vet jeg ikke :)

Jeg ville ihvertfall ikke følt det sånn.

Hadde damer konsekvent ikke tatt initiativ, er jeg redd jeg kunne vært jomfru enda :skratte:

Selv er jeg nok ikke like flink til å ta kontakt i RL..

En smule sjenanse, tro det eller ei :fnise:

Skrevet

Klart kvinner kan ta initiativet, men de gangene jeg selv har gjort det, har det blitt bare tull og vas. Og det er ikke moro å bli avvist, der skjønner jeg gutta godt. Men kanskje jeg har valgt feil menn å ta initiativ overfor da.

Har ingen spesielle historier å komme med, for det har liksom ikke blitt noe utav initiativene mine. Bare et håndtrykk og "takk for idag" og lignende. Og den sjarmerende; "Vi får se det an". Jotakk, jeg skjønner et hint. :fnise:

Skrevet

Damer som tar initiativ = :klemmer:

Skrevet

Menn: Har dere noen historier? Hva syns dere om dette? Er det fremdeles slik at "menn vil være menn", eller er det forfriskende med en dame som kan ta grep selv? Hvor går grensene?

Det kan fungere bra hvis man allerede har opparbeidet en god personkjemi.

Ellers ikke.

Skrevet

Ellers ikke.

Hvordan mener du man kan opparbeide en god personkjemi? Holder det med blikkontakt?

Jeg tenker jo at det er denne personkjemien man skal utforske ved å først ta kotakt med vedkommende. Hvordan vet man det ellers? Men kanskje du har en annen definisjon på betydningen av ordet? :)

Gjest Bustenskjold
Skrevet

Ellers ikke.

Uenig! Men skal jeg falle kun for utseendet, må det være totalpakke med i bildet, som smil, utstråling og... blikk.. :lur:

Skrevet

Uenig! Men skal jeg falle kun for utseendet, må det være totalpakke med i bildet, som smil, utstråling og... blikk.. :lur:

Ja, jeg oppever at man kan si mye og oppnå mye ved å sende blikk. Jeg elsker personlig å øyenflørte. Men det er jo en fin ballanse der også. :gjeiper:

Ellers pleier jeg som regel å tenke at jeg oppfører meg mot fyren jeg er interessert i som om han "allerede er en kompis av meg". Altså jeg drar ingen sjekkelinjer. Jeg viser en interesse for å bli kjent med vedkommende. Rett og slett. Blir som en vanlig smalltalk situasjon - bare med litt frekkere blikkontakt. :lur:

Skrevet

Hvordan mener du man kan opparbeide en god personkjemi? Holder det med blikkontakt?

Jeg tenker jo at det er denne personkjemien man skal utforske ved å først ta kotakt med vedkommende. Hvordan vet man det ellers? Men kanskje du har en annen definisjon på betydningen av ordet? :)

Nei, jeg mener at man allerede har fått til en god kontakt. Altså at man kan prate i sammen og at begge føler at dette flyter greit.

Og jeg ser ingen problemer med at kvinner tar første kontakten til å bli nærmere kjente på den måten. Man merker fort om man får til denne personkjemien eller ikke.

Det jeg derimot ikke har noen tro på er hvis kvinner direkte prøver å sjekke opp menn. Da skal du/dere ha utrolig flaks for å til få noe mer enn ONS.

Skrevet

Det jeg derimot ikke har noen tro på er hvis kvinner direkte prøver å sjekke opp menn. Da skal du/dere ha utrolig flaks for å til få noe mer enn ONS.

Her tror jeg du tar feil.

Mvh. Mann som gjerne blir sjekket opp.

Skrevet

Her tror jeg du tar feil.

Mvh. Mann som gjerne blir sjekket opp.

Og da er du klar for å gifte deg med henne?

Skrevet

Det du sier er at kvinner er gifteklare bare du tar initiativ til kontakt?

• Liker 1
Gjest Bustenskjold
Skrevet

Pøh! Hun er min :lur:

Skrevet

Det du sier er at kvinner er gifteklare bare du tar initiativ til kontakt?

Nei, jeg spør om "Mann som gjerne blir sjekket opp" er klar til å gifte seg med ei dame som sjekker han opp.

Eller om det er noe helt annet han er klar for da.

Skrevet

Nei, jeg spør om "Mann som gjerne blir sjekket opp" er klar til å gifte seg med ei dame som sjekker han opp.

Eller om det er noe helt annet han er klar for da.

Men det her sier mer om menn enn om kvinner, om du spør meg. Det at menn kun er ute etter ONS kan da isåfall ikke denne fiktive kvinnen noe for i denne situasjonen. Det er jo menns mentalitet angående hvordan de ser på kvinner som må ryddes opp i isåfall, ikke kvinnens ønske om å være den som tar kontakt først. Eller hva syns du?

Skrevet

Hvordan vet man at en kvinne sjekker en opp da? Ofte er jo kvinner bare hyggelige for å få seg en gratis drink eller to :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...