Gå til innhold

Trenger tips


Wildy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er litt sånn i film-ørske for tiden, og finner liksom ikke heelt de filmene jeg vil ha. Helt greit med både action og skrekk, der finner jeg mye. Men jeg savner litt sånne historiske drama; konger og hoff, store kjoler og steinslott, middelalder og fakler....hehe

Trenger ikke å være basert på virkelige hendelser, mere tidsepoke som i " virkelig gammel, utenfor tid og sted". Men kongers fall, store slag eller hodeløse dronninger er heller ikke å forakte.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Hei!

Jeg er litt sånn i film-ørske for tiden, og finner liksom ikke heelt de filmene jeg vil ha. Helt greit med både action og skrekk, der finner jeg mye. Men jeg savner litt sånne historiske drama; konger og hoff, store kjoler og steinslott, middelalder og fakler....hehe

Trenger ikke å være basert på virkelige hendelser, mere tidsepoke som i " virkelig gammel, utenfor tid og sted". Men kongers fall, store slag eller hodeløse dronninger er heller ikke å forakte.

Noen tips?

Narnia filmene? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett alle.....hehe...

Narni var helt grei den, alstå; men jeg tar gjerne litt mere blod og gøtt i tillegg å....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spurte du jo om film, men Game of Thrones-serien (og bøkene) er helt fantastisk og inneholder alt det du nevner!

Endret av Viljaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er litt sånn i film-ørske for tiden, og finner liksom ikke heelt de filmene jeg vil ha. Helt greit med både action og skrekk, der finner jeg mye. Men jeg savner litt sånne historiske drama; konger og hoff, store kjoler og steinslott, middelalder og fakler....hehe

Trenger ikke å være basert på virkelige hendelser, mere tidsepoke som i " virkelig gammel, utenfor tid og sted". Men kongers fall, store slag eller hodeløse dronninger er heller ikke å forakte.

Noen tips?

Har du sett Game of Thrones?

http://www.imdb.com/title/tt0944947/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå spurte fu jo om film, men Game of Thrones-serien (og bøkene) er helt fantastisk og inneholder alt det du nevner!

Akkurat det samme jeg tenkte :gjeiper:

Sukk, elsker serien, kan ikke vente til sesong 2 kommer..... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den har jeg ikke sett!Så jo virkelig lovende ut!Tusen takk for tips!

Den må jeg få tak i snartest. OG tar gjerne i mot flere tips også; både på serier og filmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Game of thrones :jepp: og Once upon a time og Grimm

Men alle disse er jo serier, og de to siste er ikke helt ferdige med sesong 1 enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Så akkurat nå at de viser Ivanhoe på Viasat4 1. Nyttårsdag. Lenge siden jeg leste boken, men mener det var noen borger og riddere i rustning der også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er jeg interessert i også, så *Mine innlegg*.

Ser at de skal sende Game of Thrones på NRK nå (begynner fredag), noen som vet om dette legges ut på nett-TV også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pleier i hvert fall å legge ut BBC-serier på nett-tv, men episodene pleier bare å være tilgjengelige en liten uke. Kanskje det er sånn med Game of Thrones også? Hvis ikke er serien lett tilgjengelig på verdensveven, det fiksa typen min til meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pleier i hvert fall å legge ut BBC-serier på nett-tv, men episodene pleier bare å være tilgjengelige en liten uke. Kanskje det er sånn med Game of Thrones også? Hvis ikke er serien lett tilgjengelig på verdensveven, det fiksa typen min til meg ;)

Ja har sett de ofte legger ut slike serier for korte perioder, håper de gjør det med denne også. Jeg pleier aldri å ha problemer med å følge amerikanske serier uten tekst (tenker ikke over at den ikke er der en gang), men prøvde meg på en episode av Game of Thrones og fikk ikke helt med meg alt som ble sagt. Mulig det var en kombo av at jeg var fryktelig trøtt og egentlig ikke super motivert for å begynne på serien, kombinert med dårlig lydkvalitet. Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på den tekstede versjonen på nrk.no om det alikevel blir lagt ut der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...