Gå til innhold

Veien ER målet


Viljaa

Anbefalte innlegg

Jess! Da er det snart et nytt semester med nye utfordringer, og jeg har da utfodret meg selv til å begynne med treningslogg for nyåret.

Kan jo presentere meg og mitt utgangspunkt her:

1. Jeg er 22, 165 cm høy (evnt lav :fnise: ) og veier rundt 60 kg.

2. Jeg slet med spiseforstyrrelser da jeg gikk på slutten av barneskolen, men ser på meg selv som 90% frisk, og det er 8 år siden jeg begynte å komme ut av anoreksien.

3. Rundt 7-8 år av disse årene har jeg brukt til å ta lite vare på meg. Har ironisk nok alltid vært relativt slank, men har brydd meg lite om kroppen. Dels fordi jeg oppmuntret meg selv til å være mer avslappet, men også dels fordi jeg har hatt litt milde depresjoner i etterkant som igjen har gjort meg passiv.

4. Hadde en oppvåkning for et par år siden. Jeg hadde riktignok fortsatt normal BMI, men hadde både en vekt jeg ikke trivdes i og med en livsstil som handlet om alt annet enn det å ta vare på seg selv. Begynte smått å trene og bli mer obs på hva jeg spiste, men fant fort ut at gammel vane er vond å vende.

5. Hadde en ny renessanse for i underkant av et år siden da jeg fant ut at trening er fantastisk deilig! Denne stien tråkker jeg fortsatt, og jeg finner mye glede i å lære meg nye ting og presse grenser.

6. Men nå har jeg bestemt meg for å ta det opp et nivå til. Ikke nødvendigvis gjennom å trene MER og spise MINDRE, men ved å trene og spise mer MÅLRETTET.

7. Jeg responderer veldig bra til oppsatte opplegg, så om denne dagboka blir litt vél rigid i planlegging så er det bare fordi jeg trives best slik. Om jeg ikke vet hva jeg skal gjøre før jeg går på senteret blir det bare halvhjertet, og om jeg ikke vet hva jeg skal spise blir det ostepop.

8. Setter veldig pris på alle typer innspill.

9. Jeg kommer nok ikke til å forvente at alle skal gidde å lese ALT jeg skriver, men det er utrolig deilig å ha alle tanker og planer på ett sted, så dere får unnskyld meg om jeg overdriver skrivingen.

10. Vil bare understreke at jeg er mer opptatt av livsstilen min enn hva vekta vil vise. Jeg kommer jo til å bruke den som en eventuell motivasjonsbooster, men i det store og det hele betyr den ikke så mye for meg.

MÅL:

- 55-57 kg

- løftemål, løpemål og kroppsmål kommer etter hvert som jeg kommer tilbake til senteret og får testet utgangspunktet. Har jobbet sent og tidlig i jula, og hadde eksamensperiode før det, så er i det hele tatt usikker på hvor jeg ligger an.

- fisk to ganger i uka

- matpakke (en stor svakhet for meg)

- utskeielse ca. 1 gang i uken

La spillet begynne! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag: gå til/fra jobb (40 min). Burde trene litt styrke hjemme, for min kjære mor har manualer liggende pga. sykdom, men jeg tviler på at jeg rekker det. Etter jobb blir det familieselskap, og etter det er senteret stengt, og det er liksom der jeg får "gjort greia mi". Oh well. Om 1,5 uker er det tilbake til treningssenteret. Denne jula har ikke vært bra. Jeg må lære meg å kontrollere mattinntaket når jeg er på besøk, i selskap ol. Jeg forsyner meg alltid mer enn når jeg er hjemme hos meg selv og kun tilbereder det jeg har planlagt å spise.

Men det skader jo ikke å begynne å bli mer nøye nå. Jeg nekter å bli en typisk nyttårsslanker som stapper i seg ALT i jula i håp om å plutselig bli et kjempeflott menneske i januar. Gruer meg litt til å veie meg også. Har nok gått litt opp, men håper det er mest vann som gjør at jeg kjenner meg dvask.

Men nå: lete etter pulsklokka før jeg stikker på jobb. Driver og tar den av meg i tide og utide fordi den ikke har et hakk som passer til meg. Må enten ha den for stram eller for slapp. Hvor er du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...