Gjest Festus Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Hva sier dere skilte foreldre til barn som sier de ønsker at mamma og pappa skal være sammen igjen? Her er det snakk om et barn på 5år. Foreldrene skilte lag for noen år siden - akkuratt 'sent nok' til at barnet fremdeles husker at de var sammen.
ViljaH Skrevet 28. desember 2011 #2 Skrevet 28. desember 2011 "jeg forstår at du ønsker deg dette, at du vil vi skal være en familie som mange andre du kjenner hvor barna slipper å være hos enten mamma eller pappa men har begge hele tiden. Men- mamma og pappa elsker ikke hverandre og kan ikke bo sammen, da krangler vi bare og ingen har det bra. Så det er best at vi bor hver for oss. Mamma og pappa kommer ikke til å bo sammen mere, dessverre. " Gjentas og gjentas etter behov. 2
Sign Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Jeg har tro på ærlighet, også overfor små barn. Jeg ville sagt (og har sagt til mitt eget barn) at mamma og pappa er veldig glad i barnet og at vi bestandig kommer til å være der for barnet. Men at vi ikke lenger kan/ønsker være kjærester og derfor ikke kommer til å bo sammen. Noe sånt, avhengig av situasjon, barnets alder og evne til å forstå. 1
Gjest Festus Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Tusen takk for innspill Flere? Syntes dette er vanskelig..
Gjest imli Skrevet 29. desember 2011 #5 Skrevet 29. desember 2011 Ein bør rett og slett berre vera klar på at foreldra er glade i ungen/ungane, men aldri kjem til å bu saman. Aldri gje ungen håp om at foreldra kjem til å bu saman igjen! Feiring av høgtider saman, vil t.d berre nøre opp under eit slikt håp og anbefalast ikkje. 2
makkapakka Skrevet 29. desember 2011 #6 Skrevet 29. desember 2011 Forklarer når det kommer opp at mamma og pappa ikke kan være sammen mer. Litt rundt hvorfor. Det skal ikke mer enn en hyggelig samtale mellom meg og eksen før dette spørsmålet kommer, og vi er nødt til å ha en god tone for barnet skal ha det bra. Så håpet til barna er der uansett om foreldre er iskalde mot hverandre eller venner iallefall i mitt tilfelle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå