bluebird Skrevet 11. januar 2004 #21 Skrevet 11. januar 2004 I utgangspunktet er jeg helt for å spare på klær man har vokst ut av' date=' og leker og alt sånt, men etter å ha sett klærne mamma har spart på siden jeg var liten, så sier jeg KAST eller gi bort med en gang![/quote'] Helt enig!
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #22 Skrevet 12. januar 2004 Det som er like fint, har dere ikke tenkt og vaske/stelle/legge pent bort til nurket deres skal bli foreldre selv engang? Da mine barn ble foreldre kom jeg med det jeg hadde gjemt. Det var veldig stas. Badehåndkle, små søte ting fra babystadiet. Selvfølgelig kan man ikke gjemme på alt.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. januar 2004 #23 Skrevet 12. januar 2004 Skal love deg at det ikke var stas det mamma hadde på loftet...
Labella Skrevet 12. januar 2004 #24 Skrevet 12. januar 2004 Skal love deg at det ikke var stas det mamma hadde på loftet... ikke det min mamma hadde heller! Kombinasjonen brunt var in på den tiden :o
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. januar 2004 #25 Skrevet 12. januar 2004 Ja! Og brun! Helst strikka og med høy hals... og VELDIG smal passform...
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #26 Skrevet 12. januar 2004 Virker som noen prøver og latterliggjøre svaret mitt, men jeg skjønner at en vil kle sine nyfødte med klær som er in. Nå nevnte jeg badehåndkle. Skjorter som er lite brukt gjemte jeg. Blondeskjorter er det jo bare en liten kant med farger, Fargene der har jo ikke endret seg mye da. Strikkejakker med flotte mønstre i bare hvitt. Sparkebukser som er like in nå som for tyyve år siden.
Labella Skrevet 12. januar 2004 #27 Skrevet 12. januar 2004 Jeg mente ikke å latterliggjøre innlegget ditt, Gjest. Det har sikkert litt med tid og miljø hva slags babyklær man brukte - jeg var "studentbaby" på begynnelsen av 70-tallet, og jeg kan love deg at det var svært lite hvitt eller blonder blant mine klær :blunke:
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. januar 2004 #28 Skrevet 13. januar 2004 Beklager, ikke meningen å latterliggjøre svaret ditt, men du må da tåle å høre at klærne jeg hadde da jeg var liten var grøsselig stygge, og at jeg ikke vil bruke dem på mine egne barn? Det har ikke så veldig mye å gjøre med om de er "in" eller ikke, men smaken forandrer seg jo, og det som er direkte stygt i mine øyne gidder jeg ikke å se på hver dag. Dersom jeg syntes bruntturkisgrønt og rosabrunt var kjempefint, så hadde jeg gitt blanke i om det var "in" eller ikke. Det er jo ikke akkurat sånn at babyklær er rådyrt heller, hvis du handler på f.eks HM eller Lindex. Siden vi har foreldre som gleder seg til første barnebarnet, kommer vi også til å få ganske mye hvis jeg ikke tar helt feil. Jada, jeg skjønner sentimentalverdien av babyklærne som du hadde da du var liten, og at det er viktig for deg, men da må du skjønne at jeg har null sentimentalitet i forhold til mine babyklær. Mulig det forandrer seg når jeg får barn, men jeg vil ikke forlange at de skal synes det er morsomt med klær de ikke husker en gang.
Gjest Tex Skrevet 13. januar 2004 #29 Skrevet 13. januar 2004 Jeg har ialle fall fire digre kasser med tøy etter mine barn som jeg skal lagre til de blir store og får egne barn. Jeg husker når førstemann kom at jeg skulle ønske mamma hadde tatt vare på noe av mitt tøy fra da jeg var liten..... En venninde av meg hadde barnevogna som hun lå i selv til sin baby! I utgangspunktet et grusom vogn, men den fungerte akkurat slik barnevogner skal og den var veldig spesielt for mormoren å legge datterdatteren oppi der..... Jeg har selvsagt gitt bort tonnevis med klær. Men jeg har en kasse med alle de fineste strikkede plaggene, som mine gamle tanter og besteforeldrene har striket. Videre har jeg en kasse der alle min datters spesielle kjoler ligger, julekjolene, brudepikekjolen, luciakjolene, bunadene, favorittsommerkjolene osv. Og så ha ungene hver sin babytøykasse, der de klærne jeg likte aller aller beste fra 0-2 års alderen ligger samlet. Alt er vasket rent og pent pakket, og a mor går av og til ned og mimrer....
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #30 Skrevet 13. januar 2004 Jeg var 80-talls baby av ung alenemor hadde brun bukse med oransje elefanter som skulle brettes opp igjen til knærne. Blå BOBLEjakke med hvite sauer på og sånne forferdelige sennepsgule gensere med mønster du bare finner på herresokker i dag. Gud så mye grusomt. Hva jeg gjør med klærne etter mine gutter: En venninne av min mor driver med hjelpesendinger til ett barnehjem i Russland så vi sender mesteparten dit. Strikketøy som jeg har lagd selv tar jeg vere på pluss en del andre plagg av stor affeksjonsverdi. Hilsen Cathrine
-ida- Skrevet 15. januar 2004 #31 Skrevet 15. januar 2004 Her blir alt pakket i ekser og lagt på loftet om noen trenger å arve dem eller vi selv skal ha en til om tid og stunder.
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2004 #32 Skrevet 15. januar 2004 Lurer på om det er samme mødrene som klager på økonomien her inne.
Lille Rosin Skrevet 19. januar 2004 #33 Skrevet 19. januar 2004 Tøyet til eldste jenta går videre til Lillesøster, det Lillesøster har vokst fra går videre til mindre barn i familen. Det som er slitt og ikke kan repareres går i søppla. Selv er vi heldige å arve mye flott tøy til jentene av gode venner med eldre jenter. Så lenge tøyet er helt og rent synes jeg det er ok jeg!
Lala Skrevet 21. januar 2004 #34 Skrevet 21. januar 2004 Den vognen jeg hadde da jeg var baby var ikke mye lekker! Brun cordfløyel utenpå og sennepsgult skinn inni. Kunne aldri tenke meg å trille mine fremtidige barn i den, uansett den sentimentale verdien den hadde for min mor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå