Gå til innhold

Brukte klær

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor gjør dere av brukte, for småe klær, som ungene ikke kan bruke lenger? Kaster dere dem, legger de bort, gir de bort eller.....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg legger de som ikke er for slitt bort, slik at jeg kan bruke de igjen hvis anledningen byr seg :wink:

Eller så kan jeg tenke meg å gi dem til Fretex slik at Frelsesarmeen kan få litt penger for de!

:nisse:

Skrevet

Utslitte klær blir kastet.

Resten (det meste) er pakket bort i påvente av en annen som kan bruke dem.

Skrevet

Har gitt bort det som er pent brukt, bortsett fra strikkete plagg som jeg enten har laga selv eller fått. Slitte plagg kastes.

Setter stor pris på å arve klær selv, og har et par venninner med yngre barn enn mine som gjør det samme. Kjekt at fine klær kan brukes på nytt :D .

Skrevet

Utslitte klær blir kastet,og det andre blir levert Fretex.

Skrevet

Her i familien kaster vi det som er utslitt og resten pakkes ned. Vi får barn på løpende bånd, så det blir sendt på rundgang mellom søsken og søskenbarn. Klærne til de minst er jo som nytt. De vokser jo så fort ut av det. Og omtrent alle har fått gutter, så det har vært ganske pratisk og økonomisk.

Skrevet

Håper ingen føler seg så rike at de kaster fullt brukbare klær!!! :hakeslepp:

Vi kaster utslitte klær, litt slitte går videre til nestemann "på lista"... ;)

Jeg har også beholdt personlige strikkede plagg - de vil jeg IKKE at skal bli slitt... :oops:

(..selvom det nok ikke blir flere småttiser på meg... :P:roll: )

Skrevet

Her gis alt bort til naboer eller andre jeg kjenner med barn. Og har jeg flere å velge blandt velger jeg de jeg vet har dårligst råd.

Kaster absolutt ikke brukbare klær. Lenge siden jeg samlet babytøy som jeg skal ta vare på til ungene blir voksne, da, men jeg har de fleste av min datters litt spesielle kjoler pakket ned, så kan hun gi dem til sin hvis hun får en.... Brudepikekjolene, julekjolene, bunadene, de kjolene hun brukte mest og var mest glad i osv....

Skrevet

Har en svart søppelsekk som jeg fyller opp etter hvert som sønnen min vokser fra klærne. Der havner også klær etter meg og mannen min etter hvert som vi rydder i klesskapet. Når sekken er full kjører vi den til en Fretex-container.

Skrevet
Utslitte klær blir kastet,og det andre blir levert Fretex.

Samme her.

Gjest Anonymous
Skrevet

De som er ubrukelige kaster jeg, resten gir jeg bort eller gir til frelsesarmen.

Skrevet

De som er finest (hjemmestrikket/spesielle kåper osv) blir overtatt av min søster, alt annet uten hull blir gitt til Fretex.

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Trenger man litt ekstra penger kan tøyet også selges på qxl.no (nettauksjon) Kjøper og selger mye der selv!!

Gjest Hilde K S
Skrevet

Gir noe til naboen, noe til svigersøster og mengder til Fretex. Ødelagte klær kaster vi.

Gjest Anonymous
Skrevet

Med første mann gjemte jeg på alt. Lånte bort hvis noen hadde behov, men syntes det var greit å gjemme bort til neste baby kom.

Da han var 4 kom det en jente og uansett hvor lurt det er å hjemme klær så blir de faktisk ikke brukt. Det er morsommere å kle på en jente i jenteklær og ikke brukte gutteklær.

Yttertøy/kjeledresser, vintersko og strikka klær blir brukt. Når siste jenta kom til 1,5 år etterpå så ga jeg bort alle gutteklærne til kjentfolk, og resten til frelsesarmen.

Nå gir jeg bort etterhvert som de vokser ut av klærne.

Strikka klær, dresser, bunader og slitt spesielle klær gjemmer jeg, men resten samler jeg ikke på.

Da jeg begynnte å sortere kassene med gutteklær og virkelig så over klærne var de ikke så pene slik de syntes å være den gang han brukte de. Det er utrolig hvordan klessmaken forandrer seg.

Og når man attpåtil får masse klær i gave og man kjøper mye selv så er det faktisk morsommere å kle på barna nytt enn gammelt. :wink:

Skrevet

Det der er så rart, Merete, jeg har så mange ganger pakket bort helt nydelig tøy - bare for å pakke det opp igjen senere, og bli skikkelig forbauset over at det slett ikke var så nydelig som jeg husket. Ser man det slik det var FØR idet man pakker det ned, eller? Snålt!

Gir bort innad i familien ting jeg ikke er klar for å kvitte meg med for godt, ellers gir jeg bort til andre, til Fretex/UFF og kaster det jeg synes er for stygt eller slitt til å donere videre.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

I utgangspunktet er jeg helt for å spare på klær man har vokst ut av, og leker og alt sånt, men etter å ha sett klærne mamma har spart på siden jeg var liten, så sier jeg KAST eller gi bort med en gang! Fretex er et kjempebra alternativ! Jeg kunne nemlig ALDRI tenke meg å kle mine unger i noe av det tøyet jeg hadde som liten - verken konfeksjon, strikka eller hjemmelagd. Det er altfor preget av tida da det ble laget, og med dagens øyne er det direkte stygt.

Skrevet

Vi pleier også å gi mengder til Fretex, det er tross alt mange som ikke har så mye der ute.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det der er så rart, Merete, jeg har så mange ganger pakket bort helt nydelig tøy - bare for å pakke det opp igjen senere, og bli skikkelig forbauset over at det slett ikke var så nydelig som jeg husket. Ser man det slik det var FØR idet man pakker det ned, eller? Snålt!

Ja, ikke sant? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...