AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #1 Skrevet 28. desember 2011 Noen som har spennende forslag til dessert til nyttårsaften? Gjerne noe som ikke tar så lang tid å lage, så feks kake er ikke aktuelt. Is og desserter som skal/må serveres sammen med pisket krem er heller ikke aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Noen som har spennende forslag til dessert til nyttårsaften? Gjerne noe som ikke tar så lang tid å lage, så feks kake er ikke aktuelt. Is og desserter som skal/må serveres sammen med pisket krem er heller ikke aktuelt. Man kan jo fint lage en kake på en halvtime det er jo ikke så lang tid
Gjest Cecilia L Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Pannacotta med en god bærcoulis. Det kan du lage dagen i forveien.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 Hva med Daim iskake? Kan lages i stand flere dager i forveien. Eller pavlova http://trinesmatblogg.no/2011/12/28/minipavlova-med-sitronkrem-og-friske-baer/
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #6 Skrevet 28. desember 2011 Har så gammel ustabil stekeovn (leier hybel) så det kan ikke være noe som skal stekes i ovn. Har heller ikke stor fryseplass så iskake går ikke. Tiramisu har jeg vurdert, men den ble ikke helt vellykka når jeg lagde den sist så vet ikke om jeg tør. Pannacotta med noe bær er det jeg har landa på nå, men det er noe jeg har lagd så mange ganger før så har litt lyst å lage noe nytt.
altsoja Skrevet 28. desember 2011 #7 Skrevet 28. desember 2011 sjokolademouse med marinerte bær og vaniljesaus? det går jo fint an å lage dagen før og så smaker det himmelsk!
MarianneE Skrevet 29. desember 2011 #8 Skrevet 29. desember 2011 sjokolademouse med marinerte bær og vaniljesaus? det går jo fint an å lage dagen før og så smaker det himmelsk! Mmm... Det skal vi ha!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #10 Skrevet 29. desember 2011 Hva med pavolva? Den kan lages på forhånd. Enten kan du lage en stor eller minipavlovaer slik at alle får én hver
Gjest Lille-pus Skrevet 29. desember 2011 #11 Skrevet 29. desember 2011 Støtter Purple Haze sitt forslag om fruktsalat med vaniljesaus
Gjest Thessie! Skrevet 29. desember 2011 #12 Skrevet 29. desember 2011 sitronfromasj, sjokoladefromasj eller gele?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #13 Skrevet 29. desember 2011 En skikkelig hjemmelaget fruktsalat er supert. Ha litt spennende frukt i. Jeg bruker ofte en blanding av god appelsinjuice og søt, røde dessertvin som portvin i. Til dette kan du ha vaniljesaus, krem og/eller is.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå